Klädångest

Hur är det möjligt att få klädångest fast jag bestämt klädsel för över 3 månader sedan?
Imorgon ska jag på bröllop då en vän till mig gifter sig. Klädkoden är kavaj och jag hade för mig att man då som kvinnlig gäst får välja klädsel. Jag har kvar min balklänning som jag tycker är fin och fin vill jag ju vara när de är en så viktig dag för min vän. Nu sitter jag dock och googlar runt bland sidor och inser att det finns en risk att jag blir överklädd vilket räknas som oartigt. Det står dock att låg aftonklänning är okej vid eftermiddagsbröllop vilket det är men blir ju så osäker. Vill ju absolut inte vara oartig, tvärtom, vill hu klä upp mig för att vara artig, anstränga mig.

Jag kommer inte hinna hitta en annan klänning innan imorgon så den får helt enkelt duga. Jag kommer inte ha någon håruppsättning eller så och det tonar ju iaf ner intrycket. Försöker trösta mig med att det är så många gäster att ingen ens kommer reflektera över mitt klädval men har ändå ångest och är orolig över att man ska tycka att jag är oartig :(.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0