I väntan på bussen

Äntligen fredag!!! Jag slutar kl 13.00 idag vilket är lyx! Tänk vad mycke jag kan hinna med! Helgen blir längre helt enkelt. Sitter här nu i en busskur, det är mörkt ute och man känner att hösten är här! Snart går vi in i oktober! Kommer gå åt många ljus hemma hos mig känner jag! Ha en bra dag och en härlig helg!


Besviken men ändå nöjd

Idag hoppades jag på att få den första av mina två stora beställningar men till min besvikelse så hade inte någon kommit när jag klev in hemma. Kanske var det bra för att istället för att göra smycken så röjde jag undan här hemma och det var verkligen på tiden! Nu är det bara dammsugaren som behöver plockas fram, det får dock vänta till helgen för nu är det popcorn och handboll på tv som gäller :)


Testar att använda appen

Blogg.se har äntligen skaffat en app som man kan använda, ska se nu hur den fungerar bara!


Jag är en lycklig moster!

Vissa dagar så får man sig en tankeställare. Man behöver det ibland för att uppskatta sina nära och kära. Ibland tar man bara familjen och livet för givet men det är verkligen inte så. Familjen är något man varje dag ska uppskatta och livet kan i nästa stund ta slut så man ska leva här och nu och se till att dom man älskar får veta det!

Med det som färsk tanke så fick jag idag en riktigt perfekt eftermiddag tillsammans med 3 av mina närmsta. Mina fina syskonbarn och deras pappa, min systers man. Vi lekte och busade ute och sen fick jag äta middag med dom. Att jag har den möjligheten att kunna få umgås med dom i stort sett när jag vill är jag så tacksam för. Min syster har alltid öppnat sitt hem för mig i alla lägen och att jag får komma dit och träffa mina gullungar även när hon inte är hemma känns så skönt. 

Jag vill aldrig sluta vara Nenna för familjen Erichsen! 

Tack underbara syster för att du finns och för att du och din fina familj låter mig få vara hos er och hälsa på!


Fina goa familjen Erichsen! (bilden har jag utan att fråga lånat av M.Erichsen så jag hoppas att det var okej)

Förväntansfull

Har gjort två stora beställningar nu =). Blandannat så har jag beställt en mässinghammare så att min stansning ska bli lättare, en ringstav så att jag ska kunna stansa fingerringar, en pärlborr för att kunna förstora hål på pärlor och sen lite nytt för att kunna stansa armband. Ja det var bara lite av allt som jag väntar på nu och som jag hoppas ska dyka upp innan helgen. 

Jag hoppas och tror att jag blir nöjd med grejerna och att jag hoppas att jag kommer lyckas med att stansa ringar som jag så gärna vill kunna erbjuda på min smyckessida.

Har beställningar på 5 halsband som jag ska göra imorgon om bara mina grejer dyker upp och sen i lördags har jag gjort klart och levererat 7 beställningar. Tack vare det har jag nu känt att jag kan unna mig nya verktyg för att underlätta min otroligt roliga hobby!

Jag har inte hållt på så länge med att göra smycken och det tar tid att skaffa bra redskap eftersom jag inte har hur mycket pengar som helst att lägga på det, men tack vare att jag säljer lite så kan jag spara och köpa sånt här!

Nu är jag förväntansfull och väldigt sugen på att komma igång =D

Ibland så tänker jag fortfarande på dig

Jag vet inte hur jag ska förklara. Jag vet inte ens vad som hänt. Jag har en teori, men jag vill tro mer om dig än så. Nu efter 1 år så har jag dock tyvärr fått inse att jag aldrig kommer få ett riktigt svar och att du inte kommer ge mig någon förklaring. 10 års vänskap som brutits utan ett ord. När jag tänker på det blir jag arg, ledsen och känner att jag saknar en bit. Vi pratade inte varje dag längre, vi sågs sällan, men du hade alltid en plats hos mig. Tydligen hade jag inte samma plats hos dig. Jag vet inte vad jag ska känna. Stämmer min teori är du ju ändå inte den person som jag tyckt så mycket om. I min värld var du en människa som värderade ärlighet högst av allt och accepterade att alla människor inte är likadana. Tydligen så hade jag fel bild av dig, men en del av mig vill inte tro det. Kan jag haft så fel? Är du en av dom människor som tycker att alla måste ha samma åsikter och vara likadana? Jag får inte ihop det. Varför kan man inte lyssna på vad någon annan säger om en sak utan att dömma? Fast du lyssnade ju inte ens. Du hade faktiskt ingen aning om hur jag egentligen menade. Du brydde dig inte heller om att ta reda på det. Nej istället så slutade du bara svara på mina sms, du tog bort mig från facebook och ja du tog bort mig från ditt liv. Jag tänker inte på det så ofta, men nyss dök en bild upp på dig som fick jag att både le och få ont. Sen dök ännu en bild upp där du stod som "Den du kan lita på". Ironiskt! Nej nu ska jag sluta detta svammel. Jag saknar den jag trodde du var!

Försvarar Aftonbladet en mördare?

Ingen har väl missat att en 30 årig mamma erkänt att hon mördat sina två söner, 4 och 8 år gamla. I Aftonbladets artikel står det " Men när en mamma blir så desperat att hon dränker sina barn finns ingen ensam syndabock att skylla på eller ställa till svars."! Jag blir på riktigt arg när jag läser det. Vad sägs om att skylla på mamman och ställa henne ensam till svars för det hon gjort? Det finns INGET som ursäktar en sådan handling, absolut ingenting! Det står om hur fattigt dom levde och hur jobbigt mamman hade det men det ursäktar på inga sätt att ta livet av två små barn! Hemsk som jag är så är min enda tanke att hon istället borde tagit livet av sig själv om hon nu skulle göra det av någon. Det hade iaf gett dessa pojkar en ny chans. Men självklart tycker jag inte att något av alternativen är att föredra. Nej jag hoppas att denna vidriga människa aldrig får komma ut i frihet igen! Aftonbladet borde skämmas över hur dom vinklar denna tragedi!

Mår inte bra

Idag vaknade jag med en huvudvärk som vägrade släppa. Jag gick till jobbet men kände ganska snart att jag inte skulle fixa hela dagen. Försökte med att ta en tablett och fick även någon egyptisksalva på tinningarna av min arbetskamrat i hopp om att må bättre men tyvärr utan resultat. Gick hem efter lunch och la mig i sängen. Vaknade av ett samtal från läkaren som sa att jag inte har folsyrabrist och att jag nu kan börja äta mina b12 tabletter. Huvudvärken hade lättat men såfort jag gick upp kom den tillbaka. Jag hade förhöjd temp men ingen feber och så har dagen fortsatt. Jag hoppas på att jag mår bättre när jag vaknar imorgon så att jag kan gå till jobbet. Dock har jag ont i kroppen och det känns som att det är något på g att bryta ut så jag räknar inte med det för att inte bli besviken.

Nu till något positivt! Jag har äntligen kommit igång med att göra smycken igen och har fått inspiration till lite nytt! Ni som inte redan varit inne och kollat tycker jag ska ta er en titt: http://nenniedesign.se

Idag gjorde jag ett nytt armband till mig som jag tror jag snart kommer lägga ut:




Läderband med antingen en stor ormpärla i svart, vitt och lila (ser blå ut här men det är den ej) eller med en läcker spindel.

Jag älskar kalas

Jag tycker verkligen det är supertrevligt att gå på kalas! Idag var ju ett väldigt speciellt firande också eftersom Milja som sagt fyller 1 år idag. Första födelsedagen! Hon fick massor med paket och vi fick en massa gott att äta!
Jag fick dessutom en present jag med, min första puss från lilltjejen! Den kommer moster leva länge på =D!!


Bästa presenten för dagen - ett Nalle puh flygplan som både låter och blinkar!


Storebror fick också testa att flyga


Min syster är enormt duktig på att baka... kolla bara in detta fikabordet!


Äta tårta för första gången i sitt liv det är stort!!


Grattis Milja!

Idag för ett år sen kom lilla Milja till världen och jag blev moster för andra gången! Det är helt oförstårligt hur mycket man kan älska någon annans barn! Både Milja och hennes storebror har en gigantisk plats i mitt hjärta! Idag blir det prinsessans första kalas, det är en stor dag det!

Stort grattis till mosters lilla prinsessa som fyller 1 år idag!!!


B12 brist

För en liten stund sen ringde läkaren mig och sa att jag haft rätt. Mina b12 värden var för låga igen, han hade dock missat att beställa ett folsyra prov som jag även haft brist på tidigare i samband med b12 bristen så måste gå och lämna lite mer blod på måndag innan jag kan börja med tabletterna! Det känns skönt att jag känner min kropp såpass väl nu och det känns skönt att detta är något som kan botas med tabletter! Jag kommer fråga honom nästa gång han ringer om det inte är så att jag nu ska äta b12 tabletter resten av livet för nu är det 4:e gången på 5 år som jag har brist och det är väldigt påfrestande. Tex så har jag märkt det på träningarna då jag blivit andfådd och yr vid flera tillfällen. Att dessutom känna sig trött och orkeslös gör ju att det mesta i vardagen känns ganska jobbigt. Ser fram emot att bli piggare och gladare :D!

Trött, tröttare, Jennie

Idag vart jag enormt trött och frusen när jag kom hem. Jag drog på mig min ziperall och kröp upp i soffan framför SATC filmen. Somnade på en gång och sov sen 1½h. Jag var helt borta när mitt alarm ringde och kroppen kändes som den var i en annan värld.
Ska snart lägga mig och sova för natten för känner att jag dragit på mig nån typ av förkylning och måste orka veckans sista jobbdag imorgon!


Varit hos doktorn!

Har varit ganska trött ett tag nu så bestämde mig för att boka tid och kolla mina värden. Har som ni säkert vet haft B12 brist vid 3 tillfällen tidigare och jag kände att det kanske kan bero på det nu också. Sanningen är att jag faktiskt hoppas att det beror på det eftersom jag då kan få tabletter som gör att jag blir piggare igen. Läkaren la märke till min armbåge som jag sedan i höstas haft klåda och piggmentsförändringar på. Han sa att det ofta hör ihop med brister, och så gav han det något snyggt oförstårligt namn också.

Tror att jag kommer få svar på proverna nästa vecka. Hon som tog proverna var grym, hon stack rätt första gången vilket inte brukar hända. Sist stack dom tex 5 ggr innan dom hittade rätt.

Hur som helst är jag nöjd med att jag gick dit idag, så slipper jag gå och undra och oroa mig!

Så gammal men ändå så ung

Man skulle ju kunna tro att när man fylt 26 så är man vuxen! Jag känner mig ganska vuxen, jag bor själv, jag har körkort, jag har icakort, jag jobbar, jag betalar räkningar och jag går och lägger mig 22 på fredagar. Trots allt detta så har inte min hy förstått att jag faktiskt är vuxen nu, nej den tror fortfarande att jag är 15 och ger mig därför härliga finnar i gåva då och då!
Det är allt annat än roligt att ha ett rödljus mitt på kinden och jag hade hoppats slippa detta när jag passerade 25men det verkar som att det är något jag kommer få leva med ett tag till!


Hipp hipp hurra, fyller jag jämt idà?

Har haft en underbar födelsedag! Blev firad på jobbet och fick enormt fina presenter av mina goa arbetskamrater! Jag känner mig så dum för det var som om jag fyllde jämt och det gör jag ju verkligen inte! När jag sen kom hem så dyker Johan upp med ett paket! Vilket paket sen..., en iphone dockningsstation (heter det så?)! Jag blev väldigt glad kan jag lova =)!
Johan lagade middag till mig och lagom till den så kom Linette hit. Inte nog med att hon kom hit hon hade även med sig en flaska vin till mig :)!
Vi satt och pratade lite och bara var, helt i min smak!
Fått många gratualationer under dagen och jag kan inget annat än att sumera dagen som perfekt!


Bok, ljus och choklad från mina arbetskamrater, perfekt nu när hösten har gett sig tillkänna!


Nu ska här lyssnas på musik så att det stör grannarna =)

Vinflaskan ligger redan i mitt vinställ och väntar på mig! Kanske att jag kan få smaka på den 24:e då vi ska över till Hult/Ruuth =)!

Kalas =)!

Igår hade jag kalas lite i förväg! Det var en väldigt lyckad dag och jag är så nöjd! Var uppe kl 9 och började göra tårtan, sen bakade vi bröd, pajer och fixade en massa här hemma.
Kl 15 kom mamma, min syster och mina goa syskonbarn!
Jag fick otroligt fina presenter som jag ska visa er snart! Vi satt och umgicks en stund innan Michael kom från jobbet och då satte vi igång och åt. Det serverades kycklingpaj med fetaost och soltorkade tomater, formbröd med getost, valnötter och honung, hembakade baguetter, ost, vindruvor och sallad. Till efterätt blev det moritårta! Pappa dök upp under middagen eftersom även han varit och jobbat innan!

Nu får ni två bilder på dom goaste ungarna i världen!
Moster älskar er!!!


En stor besebo som fått syn på något spännande under mitt bord


En låda kan bli en liten båt =)!

Nu ska ni få se dom fina presenterna som jag fick!

Av mamma och pappa fick jag som ni vet löparskor, men jag fick även en ny micro eftersom min gamla var så kass:




Av min syster med familj fick jag 4 snygga underlägg och en resa till ullared =):





Min morfar kunde tyvärr inte vara med men jag fick en present av honom ändå i form av ett presentkort som jag nu har utnyttjat som bidrag till nya snygga stansar så jag nu äntligen kommer kunna göra lite nya bokstäver på smyckerna!:



När jag var inne och beställde stansarna så blev jag som vanligt sugen på att köpa mer saker och fast min ekonomi just nu kanske inte tillåter det så tryckte jag även hem två nya motivstansar, sen blev det även ringstommar, ormlänkspärlor och ormlänkar från en annan sida!
Jag har länge velat beställa hem detta eftersom jag älskar den ring som jag gjorde till mig själv så nu kommer jag även kunna lägga ut ringar på hemsidan!:



Snart födelsedag!

På måndag fyller jag 26! Det är kanske egentligen inget att fira men jag gillar kalas och tycker att man åtminstonde ska samla familjen sin dag till ära! Jag kommer dock samla dom redan på lördag eftersom jag vill ha kalaset på helgen! Imorgon ska jag skriva inköpslista så att jag inte glömmer något när vi ska handla på fredag :)! Det kommer bli kycklingpaj med lite tillbehör, sen moritårta till efterätt! Tror det kommer bli kanon! Längtar faktiskt för det är så roligt att laga mat och bjuda hem dom underbaraste!!!

Aldrig mer Team sportia

Idag skulle jag och mamma åka för att titta efter en förtidig födelsedagspresent i form av ett par löparskor! Vi åkte först till Team sportia som haft en annons ute om ett par asics skor till halva priset. Dom var dock slut så vi ville kolla på andra. Fick en medelålders kvinna som hjälpte mig! Hon plockade fram skor hejvilt utan att ens fråga vad jag hade för behov eller ens titta på min fötter. Jag har storlek 41 på mina fötter och det kan vara lite knepigt att hitta skor. Jag skrattade lite och sa ja det är inte så lätt att hitta skor. Får du ett svar i snorkig ton"Ja du har ju så stora fötter så det är inte så konstigt". Blev förvånnad över hennes svar men fortsatte prova skorna hon tog fram. Fick på mig ett par där tån tog i där fram och säger då det, istället för att leta efter en större storlek säger hon med samma snorkiga ton "du kanske behöver klippa naglarna". Så var inte fallet utan det var TÅN inte NAGELN som tog i! Jag var nu så arg att jag bara ville gå ut därifrån och trots att jag hittat ett par ganska sköna skor så ville jag inte längre ha dom.

Jag har hela livet hatat mina stora fötter och att någon säger sådär med en sån ton gjorde mig ledsen! Jag är medveten om att jag har stora fötter, men dom är ju inte enorma på något sätt!

Hur som helst så åkte vi vidare till Imeo och jag blev glad bara av att komma in i den underbara butiken! Fick med en gång hjälp och han tittade på min afötter och plockade därefter fram 3 par som jag fick testa. När jag sa att det inte är så lätt att hitta damskor då man har stora fötter så säger han bara att damskor görs upp till stl 44 så det ska inte vara några problem! Tack underbara människa =)!

Fastnade för ett par asicskor i den skrikigaste färg jag någonsin sätt! Men dom är ju till för träning och inte för modevisning så jag bryr mig inte om det utan tycker faktiskt att dom är ganska schyssta=):



Eftersom dom hade 20% idag också så blev dom 400 kr billigare för min stackars mamma som annars hade fått betala 1900:-! Dom måste helt enkelt vara jäkligt snabba dessa dojjor med det priset ;)! Har inte sprungit på över 2 år och är ingen löpare men jag vill komma ifrom och nu måste jag ju ta mig ut i spåret!
Tack mamma och pappa och tack Imeo!

Humör som pendlar!

Helt sjukt va mitt humör går upp och ner! Ena stunden glad andra deppig. Trött som bara den men kämpar mig vaken! Sömnsvårigheter på natten! Ibland vill jag bara gråta och jag känner att jag inte vill att någon pratar med mig eller ens tittar på mig. Har haft det så här innan, då var det B12 brist, men det kan likagärna vara utmattning och trötthet som gör att det blir såhär! Jag avaktar lite nu eftersom jag precis dragit igång med jobbet osv men om det fortsättar såhär så får jag beställa tid för provtagning på vårdcentralen! Det är knepigt egentligen det där med min B12 brist. Ena stunden är värderna nere på botten för att sedan i nästa stund vara skyhöga! Vad det beror på har läkarna inte kunnat säga, men det är ju inget farligt sålänge man har koll på det!

Nu ska jag snart lägga ledsen Jennie ihopp om att den glada Jennie vaknar imorgon!


RSS 2.0