Vaccinerad

Det brukar vara en underbar känsla man har i kroppen när man går hem från jobbet en fredag.
Dock så var det inte så idag utan en känsla av oro och obehag. Jag skulle nämligen direkt ner till fästingbussen och ta spruta då jag slutade. Vet inte varför jag är så jäkla rädd för dessa nålar. Jag får nästintill panik men kämpar mig kvar i stolen när dom ska sticka.
Nu är jag iaf skyddad mot TBE. Det känns bra att ha det gjort. Nu är det 5 år till nästa stick som skall göras.

Är jag hemma hos Johan nu och väntar på att han ska sluta träna. Ska hämta upp honom då så tar vi och åker och handlar. Jag brukar göra det själv innan jag åker till honom, men idag var det marknad i kungälv och miljoner med människor så jag flydde fältet!

Det blir en lugn valborg. TV, film och förhoppningsvis lite mat för jag hungrar snart ihjäl!

Ha en härlig kväll!


Ajajaja va synd det är om mig, plåster och allt....


Räkmys me morfar

Hade en super trevlig eftermiddag med morfar igår. Vi åt massa räkor och satt och pratade. Sen fikade vi på silviakaka och nougatbitar.
Måste åka dit oftare. Det är riktigt mysigt och trevligt när man är där och han uppskattar det så otroligt mycket. Känner mig som en dålig människa som hälsar på kanske bara en gång varannan månad.
Det ska jag ändra på. Han är snart 91 år och man vet aldrig hur länge han finns kvar.


Underbara goa morfar

Ett snabb inlägg

Hinner inte skriva många rader nu. Sittter mitt i frukosten och jag måste hinna packa och sminka mig på 20 minuter. Tveksamt om jag fixar det men jag ska göra ett försök. Idag ska jag hem till min morfar och äta räkor. Ska bli riktigt roligt. Efter det så åker jag nog till Johan. Om jag får packat klart nu på morgonen.
Ännu en dag men fullt upp och det är skönt!!! Gillar att ha mycket att göra!

Ha en bra dag, "hörs" säkert ikväll!

Kan man köpa sig snygg?

Jag var nyss och handlade en jäkla massa "skönhetsprodukter". Nu är det bara att hoppas att något av det fungerar. Jag lär aldrig bli någon skönhet, men jag hoppas att min hy, mina naglar och mitt hår blir lite finare.

Har du testat någon av produkterna?


Sminkbortagningspads, värmeskyddandespray, hårinpackning, bomullpads, nagellackbortagning, nagelbandscreme, nagelolja, ansiktscreme, ansiktscreme med färg, schampoo och balsam, ansiktstvätt, ansiktsmask, flourtabletter med hallonsmak och blamecreme.


Till ansiktet


Till naglarna


Till håret


Kvittot på kalaset (en mellanmjölk och en kasse är med på kvittot, men flourtabletterna saknas)


Passade på att rensa ur badrumsskåpet och slänga en massa. Nu är det ordning och reda =).

Så vad tror ni, kommer jag se resultat =)?


Fullspäckad dag idag igen

Jobb fram till 16.45 sen ska jag ner till mamma och pappa och vänta på att mamma kommer hem med bilen. Sen ska jag förbi terapeuten och hämta lite papper som jag glömde. Sen blir det till att slänga in tvätten innan jag går och handlar och till sist så ska jag slänga ihop en chokladcheesecake!
Eventuellt så hinner jag andas ut lite efteråt, runt kl 21 i soffan framför Grey`s =)

Vad har ni för er idag?


Trött

Har haft en kanonkväll! Vi tog en promenad, gick hem och gjorde fruktsallad sen spelade vi lite wii och pratade en hel del. Vi ses inte ofta men ändå känns det så enkelt med Karin. Vi har helt enkelt starka band även om vi har töjt på dom lite dom senaste åren =).

Nu är jag dödstrött. Inlägget som jag lovade till den gamla bloggen kommer imorgon istället för nu ska jag stänga ner datorn.

Natti natti


Dagen går undan

Nu är jag hemma efter ett besök hos terapeuten. Tänkte att jag skriver mer om det i den gamla bloggen senare ikväll. Jag hade bokat fel dag då jag bokade tvättid så jag ska inte alls tvätta idag utan imorgon vilken just nu känns väldigt skönt. Karin är redan på väg hitåt. Det blir nog en promenad, kanske en sväng till affären så hon kan tipsa mig om middags mat, jag menar vem är bättre att fråga än en 3 barnsmamma?
Sen så ska vi göra fruktsallad och äta den. Ska bli så himla mysigt och jag känner mig som ett litet barn som sitter här och väntar.

Men ska faktiskt ta fram dammsugaren nu så att det inte är allt för stökigt när hon kommer även om jag varnat henne.



Var iväg på rasten och köpte frukt till kvällsfikan =), ser himla trevligt ut att ha en fruktskål.
Kanske ska börja ha en sån framme igen. Det tråkiga är ju bara att jag inte äter frukt som inte är kall. Har funderat på platsfrukter men det är inte lika fint tyvärr. Men man kan ju inte få allt.

Godmorgon

Dags att dra mig mot jobbet nu. Huvudet mår sådär, men har tagit tablett som lindrar det coh jag fick sova 6 h inatt så jag ska nog orka med allt som står på schemat idag!

Tänkte bara önska er en trevlig dag så hörs vi kanske senare om jag får en lucka!


Kvällen

Nu är jag precis hemkommen från min syster. Åkte upp till henne för att titta på handbollen, men passade på att åka lite tidigare så jag fick träffa min underbara systerson en stund också. Det är fantastiskt hur en så liten människa kan göra en så glad. Han är verkligen helt underbar!

Huvudvärken kommer och går. Jessica trodde att det kunde vara nackmuskeln som tydligen fäster där i huvudet som jag har ont i och det låter vettigt. Nu på kvällen har den brännande känslan kommit allt oftare men det är ju inte så konstigt. Nu kopplar jag bort mina hypokondriska tankar om hjärnblödning och cancer för en stund och kurerar mig med tabletter och förhoppningsvis skön sömn.

Imorgon är en fullspäckad dag.

Jobb
Terapueten
Handla
Städa undan
Tvätta
Besök från Karin

Det sista på den listan är deffinitivt det roligaste. Karin är min äldsta vän som jag växte upp tillsammans med. Vi bodde grannar och var bästisar, vi gick även i samma klass under 4 år.
Nu har vi inte setts på ett år så det ska verkligen bli superroligt. Hoppas på bra väder så att vi kan ta en liten promenad. Kanske upp till Munkegärde där vi bodde innan =)!

Nu ska jag lägga mig tänkte jag för jag behöver vara utvilad imorgon.

(Visste du att... inläggen är inte bortglömda dom kommer bara lite mer sällan i fantasibrist)


Huvudvärk

Nu är jag inne på tredje dagen av huvudvärk.  Det är ingen vanlig huvudvärk utan den är centrerad till vänster sida och det gör ont vid beröring. Inatt sov jag nästan ingenting och svettades floder så idag är jag hemma från jobbet. Huvudet känns oförändrat men jag har iaf lyckats sova några timmar nu så jag är piggare. Då och då bränner det till i huvudet och jag blir som förstelnad. En läskig känsla som jag hoppas snart försvinner.
Nu ska jag lägga mig framför tv:n en stund och vila.




Fylld köttfärslimpa

Tänkte bjuda på ett litet recept såhär på söndags eftermiddagen.



400 g köttfärs
½ dl ströbröd
1½ dl vatten
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 ägg

Fyllning:
100 g fetaost
ca ½ tomat
hackad rödlök efter smak

Blanda ströbröd, vatten, salt och peppar i en bunke och låt stå i ca 10 min. Lägg i köttfärsen och ägget, arbeta ihop till en "smet".
Lägg köttfärsröran i en smord ugnsäkerform, froma till en limpa, gör en fördjupning och lägg i fyllningen. Täck igen över fyllningen. Pensla med smör och sätt in i ugnen ca 50 min på 175 grader.

Servera med tex:
Klyftpotatis och tzatsiki.
Kokt potatis och brunsås
Potatisgratäng.
Pasta


Visste du att...

... jag avskyr cyklister?

Jag vet inte hur dom tänker, om dom ens tänker när dom kommer i full fart och korsar ett övergångställe. Dom senaste 3 dagarna har jag vart nära att köra på inte mindre än 3 cyklande idioter. Förstår dom inte att det är dom som får ont om en bil kör på dom och inte bilen även om den kanske får en repa eller två? Dessutom då har dom väjningsplikt för både gående och fordon då dom cyklar på ett övergångställe.
Givetvis så försöker jag undvika att köra på cyklister, men det är nästan en omöjlighet då dom helt plötsligt svänger ut framför bilen. Är dom inte rädda om sitt liv???


Mensvärk!!!

Ungefär 13 gånger om året så ligger jag i fosterställning med dödsönskan.
Idag är en av dom 13 dagarna. Mensvärken gav sig till känna imorse, trots försök att "mota fan i dörren" genom att ta tabletter i förebyggande syfte redan igår innan jag la mig och när jag gick upp på morgonen.

Tog nya tabletter då smärtan kom. La mig en stund i fosterställning i soffan och hoppades att tabletterna skulle hjälpa. La mig sen i badkaret med hett vatten på magen tills den var alldeles kräftröd. Det hjälpte för stunden men direkt när jag gick upp så kom smärtan tillbaks.

Jag skulle iväg och titta på handboll så jag gjrde mitt bästa för att sminka till mitt smärtpåverkade ansikte. Tvekade länge på om jag skulle åka, men tänkte att det nog bara var bra att få tänka på annat. Väl på plats så ångrade jag mig, men tänkte att jag skulle stanna en halvlek åtminstonde. När den var färdigspelad så var det för jämnt för att lämna så jag stannade kvar och tog en ny omgång med tabletter.

Vid matchens slut hade det börjat avta. Det gjorde fortfarande väldigt ont, men jag kände att jag började komma tillbaka till verkligheten.
Man går omkring som i en dimma när man har så ont nämligen.
Nu mår jag okej. Jag är trött och har ont, men jag tar tabletter för att försöka minska smärtan så gott som det går.

Jag försöker trösta mig själv med att jag kommer må bättre imorgon. Men varje gång jag mår såhär så ifrågasätter jag syftet. Jag kan inte förstå vad jag gjort för något ont för att förtjäna det här. Jag har vänner som knappt känner av något alls och då tycker jag att livet är orättvist.
Jag har varit hemma från både skola och jobb massa gånger, medans andra bara behöver ta en Ipren på sin höjd.
Nej det kan omöjligt finnas någon mening med detta!


Varför just jag?????


Hur har du det när du har din vecka?



Handbollshelg!

Jobba fram till 15.15 idag sen beger jag mig mot Johan ikväll för att spendera helgen där. Längtar redan =)!
Blir mys och mycket handboll.

Idag så 19.10 sänds 4:e semifinalen (damer) mellan Lugi och Sävehof på TV4 sport. 
Imorgon så spelar Önnered mot Höstö hemma kl 14.00 så då blir det till att titta på den, klockan 16.00 är det handboll på tv igen då SVT1 sänder semi 2 (herrar) mellan Drott och Ystad.
Inte helt överraskande så är det handboll som gäller även på söndag då SVT1 sänder semi 4(damer) mellan Eslöv och Skövde.

Å hur tror jag att det går?

Lugi - Sävehof: Jag tror att Sävehof tar hem det och tar sig till final även i år. Dock så håller jag en tumma för Lugi. Hade varit roligt med en 5 semifinal coh det är alltid roligt när ett lag skräller.

Önnered - Hästö: Med tanke på hur ojämt Önnered har spelat under säsongen är det omöjligt att tippa. Men om dom spelar på topp som dom sista 40 minutrarna mot Tumba i onsdags så tar dom hem segern. 

Drott - Ystad: Tror på en jämn match som Drott tillslut vinner med uddamålet

Eslöv - Skövde: Jag både tror och hoppas att Eslöv tar hem det!

Vad tror ni andra? Systeryster tex, vad tror du =)?


Johan och Niklas

Bilden är tagen från Michael Erichsens blogg. Ta gärna även en titt på hans hemsida. Han tar ohygligt bra sportbilder!!!! Här hittar du den.


Snyggve



Det blev ingen simning idag. Orkade faktiskt inte ta mig dit. Istället så pysslar jag om mig själv lite här hemma....

Jag bajsar!!!

Många killar lever i "tron" att vi tjejer inte bajsar. När vi är länge på toaletten så pudrar vi antagligen näsan, nopprar ögonbrynen eller borstar håret. För bajsa, det skulle vi ALDRIG göra.
Eller?

Vi skyltar inte med det men nog tusan klämmer vi tjejer också kablar. Det är bara "förbjudet" för oss att prata om det.
Många av oss tjejer går tex inte gärna på toa (och mosar en räv...) hemma hos pojkvännen under den första tiden i förhållandet. Fast det är något av det mest naturliga på denna jord så skämms vi för våra behov.
Hur kommer det sig?

Man kan höra killar prata öppet om hur dom skiter och vilken form och fasthet resultatet hade. Medans tjejer aldrig skulle komma på tanken att ens säga att vi ska gå och bajsa. Inte konstigt att killar "tror" att vi inte har några utgifter.


Nu en fråga till det dig som är tjej:

Bajsar du??












Kalasdag!

Idag fyller en av våra elever år så det ska dukas upp för lite kalas. Därför fick jag "klä upp" mig lite, inte varje dag man gör det för att gå till jobbet. Det händer väll då och då när man har för mycket tid på morgonen men annars är jag väldigt dålig på att vara fin, har liksom inte dom anlagen =)!



Förutom det lilla kalaset så är det en helt vanlig torsdag. Ska nog försöka komma iväg till simhallen idag också och simma några längder. Det är riktigt skönt när man är klar så det är värt tristessen man lider av när man simmar i en 25 metersbässäng. Jag föredrar nog faktiskt att simm ai havet om man bortser frånn brännmaneterna. Hade dom inte funnits så hade det vartit perfekt.

Dags att åka. Ha en härlig dag!

Trötter

Idag har jag hållt igång. Först jobbade jag till 16.45, sen hem och vila en liten stund innan jag och Linette åkte ut till Frölunda och tittade på Önnered när dom slog Tumba. En riktigt rolig match, ÖHK låg under med 6-13 och man trodde det var kört. Dom lyckades vände och vann till sist med 35-30!
Det var lite tråkigt att bara träffa Johan en kort stund, men samtidigt så kändes det onödigt att ta två bilar för att jag sen skulle åka hem till Johan sova. Var ju roligare att åka tillsammans och kunna tjöta lite skit =)!
Dessutom får jag lite mer sömn när jag sover här eftersom det är närmre jobbet.

Nu har jag kollat runt lite på nätet och ska bege mig mot sängen. Är ruskigt trött.

Sov så gott!


Visste du att...

... jag fick mitt körkort i studentpresent?

Jag var inte så pigg på att övningsköra med mina föräldrar utan blev i början mest förbannad när det inte gick så enkelt som jag ville. Det var dom och inte jag som "tjatade" om att övningsköra. När mamma frågade mig vad jag önskade mig när jag tog studenten visste jag inte riktigt och hon frågade då om jag kanske önskade mig ett körkort. Efter mycket velande fram och tillbaka så sa jag ja till det. Jag fick då ett intensivpaket med teori och 19 lektioner.
Jag fixade teorin på första försöket. Tog 11 extra lektioner innan jag tillslut körde upp och klarade det "mot alla odds". Fick nämligen 2 kärringstopp under uppkörningen, men dom var på ställen där dom inte störde trafiken sa han så det gjorde inget.


Idag är jag så otroligt tacksam för att dom pressade mig och dessutom gav mig den bästa present jag någonsin fått. Kan inte förstå att jag var så tveksam till det. Det är ju inte bara så att det är en otrolig frihet att ha körkortet utan jag behövde ju inte lägga en krona.
Mina föräldrar är bra snälla dom! Kan det ha varit så att dom vart trötta på att köra mig =)?



Här är min fina studentpresent!



Har du körtkort?
När tog du det?
Hur många lektioner krävdes?




Den bittra sanningen



Inte nog med att jag ser ut som 7 svåra år när jag stiger upp ur sängen, nej dessutom har jag två skotthål i pannan. Tyvärr har jag inte hållt efter min lugg nu så jag kan inte dölja elendet heller. Jag är alltså 24 år och har fortfarande problem med finnar. Vad hände där? Ska jag ha det så livet ut??? Ne bort bort bort.....!!!
Tacka vettja smink. Halleluja!!


Tuff dag på jobbet?



Agge smygfotade mig när jag sov på arbetstid.... jag vet inte vad jag ska säga, mer än att jag blir trött av att åka buss!

Visste du att...

... jag avskyr färgen röd?

Det är jag och tjurarna. Vet inte varför men jag tycker verkligen inte om rött. Jag köper aldrig kläder med rött i och jag tror knappt att jag äger något med ens en röd detalj.

Finns det någon färg som du inte gillar?



Det tar tom emot att lägga in denna bilden i inlägget!


Tisdag

Oj, vart tog denna dagen vägen? Det känns som att jag nyss vaknade och nu sitter jag här hemma igen. Jag har precis skickat iväg mitt gamla bord med min pappa för han ska hjälpa mig att sälja det på blocket. Ska göra iordning annonsen strax.
Skönt att bli av med det från källaren, han körde även en gammal hylla till tippen som inte var något att ha.

När jag skulle gå ner och slänga in tvätten så ser jag att dom plockat bort mitt tvättlås. Jag ringde dom för flera månader sen och bad om ett nytt eftersom det står att tvättlås utan lghnummer tas bort, men sen dess har jag inte hört något och nu har dom alltså plockat bort det utan att ha gett mig ett nytt. Jag blev vansinnnig. Som tur var så hade ingen knyckt min tid så jag kunde tvätta ändå och jag har skickat iväg en ganska arg felanmällan.

Nu sitter jag här och funderar på om jag inte ska ta mig bort till oasen och simma lite. Hade varit skönt att ha rört på sig lite innan kvällen och handbollen börjar! Det är underbart såhär i slutspelstider att det sänds mycket handboll. Tror det är 3 matcher om inte mer denna veckan bara.

Imorgon är det redan onsdag. Helt sannslöst va veckorna går fort!


Anonyma Jonas

Ta dig 2 minuter och titta på detta klippet om du inte redan sett det. Jag garanterar skrattskramp i magen.
Det är ifrån ett inslag hos Rivstart på tv6/Bandit rock.
En kille gör en väldigt grov miss då han ringer in till programet.....



..... hur mycket skrattade du???

Baddräkt

Idag var jag och köpte mig en baddräkt. Har sagt i 2 år att jag ska göra det men det har inte blivit av. Men nu när jag tänk simma då och då så är det ett måste för min bikini åker av och jag får hålla på och dra i den för att den ska sitta på plats.
Det blev en enkelt variant som var ruskigt bekväm. Får hoppas att den är snabb också ;)


Bild från Stadium

Visste du att...

... mitt andranamn är Christina?

Vad heter du i "andranamn"?


Världens bästa måndag

Jag vaknade kvart över 5 imorse då klockan ringde. Hade en helvetes natt och var på ganska kasst humör när jag klev upp. Duschade, åt frukost och gjorde mig iordning för att åka. När jag och Johan står med ytterkläderna på slår en "blixt" ner i mitt huvud.
Jag kom på att ja glömt flytta bilen från garaget som bara har öppet 07-20 och inte nog med det så hade jag glömt lägga på parkeringen.
Jag började svära och blev förbannad. 800:- i böter och en bil som jag inte kunde få ut, den bilden är inte rolig att få framför sig på måndagmorgon.
Eftersom jag hade väldigt mycket packning så gick vi ändå ner 6.15 så att Johan kunde hjälpa mig.
Vi hade tur, garaget var öppet så jag kunde få lägga in mina saker i bilenn i väntan på att porten skulle öppnas. När jag kom till bilen så trodde jag inte mina ögon. Inte en P-bot så långt ögat kunde nå, jag som hade räknat med 2 st.
Vi bestämde oss för att testa att köra ut och ännu en gång så var lyckann total då porten öppnade sig.

Så dagen gick från ett helvete till en drömdag på bara 2 sekunder.


Nu är vi på universeum med barnen :), orma...

dsc00273 (MMS)

Nu är vi på universeum med barnen :), ormar, grodor, fåglar, apor, fiskar mm


Visste du att...

... jag har halkat på en koskit och ramlat in i en taggbuske?

Jag var 14 år och skulle ta mig upp till toppen av en ö där det tydligen gick kor för jag lyckades halka på en koskit och ramla rakt in i en taggbuske. Jag fick hjälp att plocka ut taggar ur mina armar och ben efteråt och såg lite misshandlad ut.
Behöver jag säga att alla som var med skratta så dom grät när jag låg där i busken med koskkit under sandalen?

Jag kan även nämna att samma sommar som detta hände så bröt jag handen på handbollsplan, fick en segelbåtsbom i huvudet som orsakade hjärnskakning och en glasbit i foten som började värka ut eftersom jag trodde att jag blödde för jag trampat på en snäcka vilket tydigen var helt fel.






Johan är hungrig



Här visar Johan hur hans mage skriker efter mat.
Hahahahaha, jag vek mig av skratt och var tvungen att föreviga det!

Söndag - en vilodag

Idag har vi inte gått i många knop. Gick upp strax efter 8 imorse, kollade lite dator och sen en film. Efter det så var det dags för lite dator igen  innan repriserna av Vem vet mest satte igång. En snabb tur ner till affären, pantade brukar och inhandlade lite nödvändigheter. 
När vi kom upp så tog vi ett litet städryck och jag stekte pannkakor som jag skall ha med mig imorgon då vi ska på en liten utflykt till universeum.
Nu är det handboll på tv som gäller =).... mycket sittande i soffan idag, men det sägs ju att söndag är en vilodag!



Mysklädd, oborstad och solbrillorna på... mer än såhär kan man inte begära av mig en söndag.

Visste du att...

... jag äter ostbågar med gaffel?

Jag gillar helt enkelt inte att få det där gula illaluktande "kletet" på fingrarna.




Crazy?

Läsar fråga

Vad kallar du en sån här?


Om det inte syns så är det en sån med skum i.

Mumsmat igen



Dagen lunch: En lite annorlunda lunch, men väldigt god. Ett bra tpis om ni ska bjuda på tilltugg på festen någongång. Stekt halloumiost och päron.



Dagens middag: "Hemmagjord" pizza. Vi använder oss av Glenn Strömbergs färdiga pizza bottnar och sen garnerar vi med det som vi gillar. Här är min, den äts med kall bearnaisesås från rydbergs.

Moore för tjejer?

En av mina absoluta favorittidningar är Moore. En tidning som skrivs med glimten i ögat och som har med ett par intressanta repotage varje månad. Det borde finnas en Moore variant för oss tjejer. Kanske vore något att satsa på.
Tills det blir verklighet så får jag beställa en prenumation på Moore igen. Hade faktiskt glömt bort den tidningen efter att min gamla prenumation gick ut, men idag fick jag syn på den och blev påmind om hur briljant den faktiskt är!








Mumsmat



Gårdagens middag, vi åt faktiskt upp 1,2 kg räkor.. det kan inte vara normalt =)!





Dagens frukost, frallor med salami och brieost...

Tog vägen förbi morfar på en snabbfika. Ha...

dsc00264 (MMS)

Tog vägen förbi morfar på en snabbfika. Han e mysig min morfar :).


Visste du att...

... jag kan baka prinsesstårta?

Förra våren så lärde min arbetskamrat mig hur man bakar en prinsesstårta från början till slut. Jag bakade tårtbotten själv, färgade mandelmassan, gjorde vaniljkrämen, ja allt gjorde jag. Det är inte svårt men jag trodde faktiskt aldrig att jag skulle lära mig. Så nu är jag stolt över att jag kan baka en riktigt tårta utan fusk =)!
Att Johan dessutom har godkänt den, han som är en prinsesstårteälskare gör mig lite extra stolt!

Här har ni bildbevisen från den gången då jag bakade min första prinsesstårta:









Blev du imponerad =)?




FREDAG!!!!!!!!

Underbart! Nu är det äntligen fredag och dags för mys. Jag var precis och handlade och fick med mig en massa godsaker.

Räkor
Baguetter
Salami med soltorkadetomater och basilika
Brieost
Hallumiost
Päron
Frallor
Negerbollar
Cola
Gurka
Tomater

Mmmmm, säger jag bara. Det ska bli supergott! Ska kalasa hela helgen och njuta av dom lediga dagarna. Tänkte köpa lite godis sen också men det får vänta tills ja kommer till Johan. Han har nämligen världens bästa godis butik, 4 gott,  precis "utanför dörren".
Om ni inte besökt någon av deras butiker så tycker jag att ni ska göra det. Alltid färskt godis och flera 100 sorter.




Kommer säkert lägga ut massa läskande bilder på allt gott jag kommer äta i helgen =).

Ha en härlig kväll!


Simma

Jag har länge varit sugen på att köpa mig ett simkort och börja simma. Jag älskar att simma men jag har inte velat gå till simhallen själv.
Igår tog jag dock tag i mig själv och gick till Oasen och köpte ett simkort.
Simmade 1000 meter och det var helt underbart. Nästa gång får jag nog köra 2000 meter om bara nacken orkar med och om det inte finns en massa snigelsimmare i bässängen.
Jag höll på att bli tokig på två 40 åriga män som simmade med varandra. Dom simmade så otroligt långsamt medans dom låg och pratade. Jag tycker att om man simmar på motionsbanorna så kan man iaf simma på och inte ligga och småplaska sådär som dom gjorde. Då kan man lika gärna simma på lekavdelningen. Nej det irriterade mig eftersom det bara fanns två banor så var det ibland svårt att simma om dom.

Skulle vara roligt att ha någon att gå och simma med, men det verkar som att mina vänner inte är mycket för simning =). Mamma kunde tänka sig att simma en dag i veckan till hösten men det är ju långt kvar tills dess. Min syster är klorallergisk så hon kan inte följa med. Synd eftersom det hade varit väldigt trevligt att gå ihop med någon så att man efteråt hade kunnat basta lite och tjöta skit.

Så om du är sugen på att börja simma hör av dig ;)!!


Visste du att...

...jag tog mitt första simmärke när jag var 2 år och 10 månader?

Sommaren 88 tog jag baddaren. Sen fortsatte märkesjakten fram till 98 då jag tog Guldmagistern. Nästan allt har jag dessutom gjort i havet. Det enda som gjordes i bassäng var längddykningen som jag hade väldigt svårt för.

Hur du tagit simmärken?






115 helsidor reklam

Igår köpte jag tidningen Elle för första gången, men då jag bläddrade i den blev jag bara förbannad. Den har 115 helsidor reklam utav 266 sidor. Det är helt sjukt!!! Att den tidningen kostar 49:- är helt oförståligt, med all den reklamen dom har borde den som vara gratis. Nej det var verkligen första och sista gången jag köpte den skiten!




Visste du att...

... jag hade ett skelett som en 7 åring då jag bara var 4 år?

Jag växte väldigt fort som barn. Jag gick på undersökningar fram tills jag var 12 år för att dom skulle hålla koll på att jag inte blev över 185 cm.
Jag kan ju berätta att jag hade en hel del växtvärk ;), men över 185 cm det blev jag iaf inte, jag stannade på lagoma 178 cm.


Tom kyl!

När jag öppnade kylen förut så började jag kolla på bäst före märkningarna på alla varor. Det var en hel del som jag fick slänga: leverpastej, skinka, turkiskt yoghurt, filmjölk, yoghurt, flytande margarin, vanligt margarin, ketchup, fetaost och hamburgedressing. Allt var mer än hälften kvar i. Förpackningarna är inte gjorda för enmannahushåll helt enkelt. Det är faktiskt väldigt tråkigt när man måste slänga så mycket mat. Det känns som att jag kastar iväg en jäkla massa pengar. Men jag har inte lust att bara ha ett pålägg tex, utan jag vill kunna variera mig lite och eftersom affärerna vägrar göra enmanna förpackningar (utom leverpastejen som finns i miniformatx2) så får jag helt enkelt slänga mat då och då.


Här ekar kylskåpet tomt efter min tömning!

Jag gick till maxi för att fylla upp kylen lite men jag kom inte riktigt hem med det jag hade tänkt.
Ketchup, och margarin var det enda i matväg som jag köpte, sen så råkade det slinka ner lite annat i kassen:


Cola, två tidningar och Nougat (!).

Nu ska jag krypa upp i soffan ordentligt och bläddra lite innan det är dags för Grey`s på 5:an.



11 h arbetsdag

Idag har vi Tralla och APT, två möten som vi hr 1 gång/månad. Tralla är oftast väldigt trevligt, då träffas alla vi som jobbar i träningskolan och diskuterar utflykter, projekt osv. APT är väll sådär, ofta så gäller sakern ainte oss assistenter och då känns det så meningslöst att sitta där.
Kommer alltså jobba från 08.00-19.00 idag. Tror dock att det är bra för mig för idag kan jag inte osva middag så jag kanske kommer isäng itid ikväll =)!

Sover dåligt nu, vaknade tex 4 ggr under mina 6 h som jag sov. När jag vaknade sista gången så var det 30 min till jag skulle gå upp, jag bestämde mig då för att ställa om klockan och ge mig själv 30 minuter till.
Idag var det tur attt jag sover så dåligt som jag gör, för jag vaknade av mig själv 06.31, undrade varför klockann inte ringt och ser då att jag ställt omm den på 07.30...! Ett fel som är lätt att göra när man mer eller mindre gör det i zombietillstånd.

Nu ska jag packa ihop väskan och bege mig till simbadet. Som alltid på onsdagmornar så badar och simmar vi nämligen!

Ha det kanon idag i det fina vädret så "hörs" vi ikväll!

Denna bilden ser jag varje kväll innan jag...

dsc00259 (MMS)

Denna bilden ser jag varje kväll innan jag somnar och varje morgon när jag vaknat. Tycker den är fin och den påminner mig om hur mycket jag älskar Johan. Ibland behöver man faktiskt en sån påminnelse, tex när man tjaffsat och är osams. Då kan det vara svårt att komma ihåg vad den andre betyder för en, men när jag ser den bilden så ringer en liten klocka i huvudet...


Visste du att...

...jag läste Hotell på gymnasiet?

Jag ville absolut inte gå på gymnasiet här i Kungälv där jag bor och på den tiden då jag sökte så fick man inte välja skola fritt utan om linjen man ville gå fanns där man bodde så skulle man också gå där. Jag valde i första hand turismlinjen på Tjörn, men kom inte in utan stod som reserv.
Mitt andra val var Hotell och restaurang. Den linjen fanns dock i Kungälv, men eftersom jag var säker på att jag skulle välja inriktning hotell i 2:an, vilket inte finns i Kungälv, så bad jag om dispens att få börja på Burgården i GBG med en gång istället. Det godkändes och där gick jag sen mina 3 gymnaise år!


Vad läste/läser du på gymnasiet?


Här är jag innan en serveringslektion. Av hållningen att dömma så kände jag mig nog inte så bekväm i den outfiten =)

Ut me påsken

Jag satt här i soffan och kände mig otroligt rastlös samtidigt som jag kände mig för trött för att ta tag i mig själv.  Jag fick syn på 3 hönor som stod i "bokhyllan" och tänkte att jag åtminstonde kunde plocka bort påsken.
Så dom få saker som stod framme, hönorna och två porslinsägg, åkte in i skåpet och blomman den kastade jag.

Jag orkade inte ta mig till affären för att köpa en ny blomma så istället kollade jag i skåpet om det fanns något som kunde tänkas agera stand in tills jag får tummen ur. Jag hittade en glasbricka, några gröna blomljus och lite dekorationsstenar och det får duga fint sålänge.



När jag var klar med köket så plockade jag undan i resten av lägenheten också så nu är här snyggt.


Yr och skakig

När jag gick upp imorse var jag svimmfärdig. Benen var som spagetti på mig och jag bara skakade när jag stod upp. Trodde ett tag att jag inte ens skulle kunna ta mig till jobbet, men efter frukostens å kände jag mig lite piggare och kom iväg.

Dagen har flytit på bra och min yrsel har jag inte sett till mer. Har haft att göra hela tiden på jobbet och då springer ju som sagt tiden iväg.

När jag slutat så ringde jag och sa nej tack till att bli handbollsledare. Jag känner att just kommande säsong inte är aktuell, men kanske senare. Vem vet?

Hem och slängde in tvätten i maskinerna innan jag slängde mig själv i säng. Ska försöka lägga mig tidigt idag så att min dygnsrytm blir stabil igen. Tror att yrseln faktiskt kan bero på det.

Nu känner jag att jag vill hitta på något att göra så att jag inte somnar igen, men har dålig fantasi. Jag kan ju alltid ta en promenad men är faktiskt inte sugen på att gå själv idag. Är sällskapsjuk.
Det löser sig!

Ha en härlig kväll!

"Operation sommarnaglar"



Som sagt så jobbar jag på att fixa långa naglar till sommaren. Det börjar likna något men än är det mycket jobb kvar innan jag är nöjd. Framförallt så är det nagelbanden som jag vill få fina nu. Naglarna sköter ju sig själv om man bara håller efter med lite skyddande lack, men nagelbanden kräver otroligt mycket jobb.
Jag använder Trind cuticle balsam just nu. Är det någon som har något annat bra tips så är det mer än välkommet!!!!


Visste du att...

...jag har haft tandställning?

I 2½ år hade jag rälls för att fixa mitt överbett och mina "snöstormständer". Jag är väldigt glad för det idag men det var allt annat än roligt just då. Det gjorde ont, det fastnade mat och att le fanns inte på kartan. Under 2½ år log jag inte utan att hålla handen för munnen. När jag väl tog bort tandställningen så kunde jag inte annat än att leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.

Någon som vet vad jag pratar om =D?


Trött

Oj vad jag är trött. Vaknade för en stund sedan efter en liten middagsvila. Jag skulle nog kunna sova runt, men jag tog mig upp efter många om och men.
Finns en del jag skulle vilja få gjort idag och tyvärr gör det sig inte själv. 
Jag ville egentligen bara komma in här och tala om för er att jag lever. Jag är bara väldigt väldigt väldigt trött idag så därför är bloggen också trött och tråkig!

Visste du att...

...jag och Linette har stått på scen inför ca 500 personer och sjungit "Det finns bara två av oss"?

Det var hockey VM i Göteborg, Sverige hade precis vunnit bronsmatchen mot Finland. Utanför scandinavium var ett partyområde men liveband. Jag och Linette blev uppdragna på scen och fick en låttext i handen som vi trevande sjöng oss igenom.
Mitt första och sista "uppträdande" inför så många människor! Jag ska tillägga att jag är totalt tondöv och min sångröst är inget jag kan skryta med.



Jag och Huselius utanför Scandinavium. Detta är inte från samma dag som vi gjorde bort oss på scen, men finns inget bildbevis på det spektaklet.


Sitter i solen och tittar på pappsen när h...

dsc00254 (MMS)

Sitter i solen och tittar på pappsen när han byter däck på bilen. Om en timme serveras det pastasallad som mamma står och gör iordning nu. Man kan ha det sämre på en söndag. Är så glad att jag har nära till mina föräldrar :). Vet inte hur jag hade klarat mig annars.


Godmorgon! Klockan är bara 7 och solen har...

dsc00253 (MMS)

Godmorgon! Klockan är bara 7 och solen har redan tittat fram. Johan ska till sthlm idag och kvala så jag åkte hem samtidigt som han åkte. Hade tänkt åka hem och lägga mig men blev sugen på att ta en promenad. Ska känna efter lite till, solen verkar ju ha kommit för att stanna så kan ju lika gärna gå om en timme eller två :). Ha en härligt dag.


Middagstips

Ugnspotatis, med fläskfilè och vitlökssmör!



Gör vitlökssmöret och sätt in i kylen.

Skiva potatis, lägg på smord plåt, släng in i ugnen (ca 200 grader).

Dela fläskfilèn i bitar, stek den genomstekt.

När potatisen är färdig (mjuk och fått färg), lägg fläskfilèbitarna ovanpå och lägg en klick vitlökssmör på varje bit.
Sätt in i ugnen igen tills smöret har smält.

Färdigt! Hoppas att det smakar!


Vitlökssmör:

ca 100 g smör

1 msk färskpressad citronsaft

3 vitlöksklyftor

½ tsk salt

1 krm svartpeppar

 


Visste du att...

...jag är beroende av Idominsalva?

Sen jag var 14 år så har jag avskytt röda läppar. Jag började med ett "hudfärgat" läppstift men när dom slutade sälja det så fick jag komma på något nytt. Labello sun blev första lösningen innan jag upptäckte Idominsalvan som nu är min "bästa vän".

Nu är mina läppar så vana med att vara insmorda att jag blir tokig om jag inte har något på dom.

En natt då jag varit "lite" berusad och därför glömt min väska i mina föräldrars bil så vaknade jag hos Johan och insåg att jag inte hade någon Idomin. Jag började leta efter något att ha på läpparna. Jag testade allt som fanns i lägenheten, smör, hudcream mm. Inget fungerade. Jag var irriterad och riktigt sur. Ja ni vet kanske hur det är när man har abstinens. När kl slog 8 så stod jag och hängde på hemköps dörr och köpte en ny tub. Vilken underbar känsla det var =)!

Har du något beroende?


Om man frågar lillrpinsen var man ska ha Idominsalvan så tar han den först mot munnen sen mot rumpan ;), killen har stenkoll!


Skor



298:- för tre par skor, det gillar jag!

Eftersom jag jobbar med barn så innebär det att jag är ute en hel del och leker. Då sliter man på skorna och det är inte så roligt om man köper dyra skor som sen är förstörda efter bara några veckor. 
Nu har jag 3 par som jag kan slita ut utan att känna att det är bortkastade penggar för 298:- det är ingenting för 3 par skor! Fynd kallar jag det!!!



Visste du att...

... jag grät och slängde på luren i örat på min kompis när hon berättade att Steven i pojkbandet boyzone var bög?


När jag var 14 år var Boyzone mina största idoler. Jag kunde sitta i timmar och titta på en video som jag hade med dom och drömma mig bort. Jag var lite småkär i en av bandmedlemmarna, Steven. En morgon ringde Lollo upp mig med den "fruktansvärda" nyheten att han kommit ut ur garderoben. Jag slängde på luren och grät. Jag var så arg på henne, som om det var hennes "fel" att han var hommosexuell. Jag kom över den sorgen ganska snabbt och idag så skrattar vi gott åt den händelsen.

Det lite ironiska i det här är att jag inte blev det minsta ledsen då jag förra året hörde nyheten att han omkommit. Det kan bero på att det hunnit gå 10 år emellan, men jag blev alltså mer ledsen över att han var bög än död.

Har du varit "kär" i någon kändis?


Här är boyzone på den gamla goda tiden. För er som inte har koll så är Steven han längst ner till höger på bilden.


Nu matar vi ankorna vid ankeborg :).

dsc00244 (MMS)

Nu matar vi ankorna vid ankeborg :).


Dags att ge blod igen

Jag har varit i  "blodgivningskarantän" under 6 månader eftersom jag haft dåliga blodvärden. Igår fick jag ett mail från Blodcentralen:



Nu är det alltså dags igen.
För er som inte vet om det så är jag oerhört nålrädd. Jag får höjd puls och gråter av att bara lämna ett blodprov. Trots detta är jag blodgivare, det är jag stolt över! Har dock bara hunnit lämna en gång, men ska ringa dom nästa vecka och beställa tid. Jag tycker att alla som får lämna blod skall göra det. Ett enkelt sätt att hjälpa och rädda liv. Det krävs inga pengar, bara några få minuter av din tid och lite blod, det har alla råd att ge.



Här är en bild från när jag lämnade blod förra våren. Försöker se glad och oberörd ut =). Personalen skrattade åt mig när jag bad dom fotografera. Jag fick förklara att jag var tvungen att ha bildbevis annars skulle ingen ha tro på mig.

Gå nu in på www.geblod.nu och anmäll dig sen som blodgivare. 

Vågar jag så vågar du!!!!


Bakdag

Imorgon ska vi få finbesök på jobbet. En arbetskamrat kommer dit med sin lillknodd på fika så jag slängde ihop 2 kakor, en silviakaka och en emmakaka.


Den färdiga silviakakan


Kokar ihop fyllningen till emmakakan....


Häller fyllningen på den delade kakan...


Fyllningen är på, mums...


Åh här är den färdiga kakan... ska bara på lite floursocker imorgon innan den serveras.

Visste du att...

...jag fick vattkoppor när jag var 19 år?

När jag jobbade mitt första år som vikarie hade det börjat gå vattkoppor på skolan jag var på. Jag hade inte haft det som barn så jag var rädd att bli smittad. Men när sommaren kom och jag gick på ledighet så hade jag klarat mig.
Min syster tipsade mig om att jag skulle vaccinera mig efter 3 veckor eftersom inkubationstiden är just 3 veckor.
Men två veckor in på semestern så fick jag 5 röda prickar på magen. Jag ringde min syster och sa oroligt att jag fått vattkoppor. Hon frågade hur många jag hade och sa sen att det lika gärna kunde vara myggbett eftersom det som sagt var mitt i sommaren.
Morgonen efter så vaknar jag med 15 nya och då var det ingen tvekan längre.

Jag ringde till vårdcentralen och talade om hur läget såg ut. Dom talade om för mig att det inte fanns något man kunde göra.

Tredje dagen började ett helvete. Jag kunde inte sova. Hela kroppen värkte på mig och jag fick över 40 graders feber. Morgonen därpå var hela ansiktet täckt med blåsorna. Jag var trött men kunde inte sova. Blåsorna började komma i munnen så jag kunde verken äta eller dricka.
Mamma körde ner mig till jourcentralen dagen efter för att få bedövningssalvor och bedövningsskölj.
Läkaren vi träffade sa att det var synd att jag inte ringt tidigare för inom dom 72 första timmarna kan man sätta in bromsmedicin men att det var försent nu.
Jag blev vansinnig eftersom jag faktiskt ringt redan efter 24h till vårdcentralen, men det fanns som sagt inget att göra åt den saken.

Jag fick en bedövningsvätska att skölja munnen med för att kunna få i mig vatten. Mat var inte ens att tänka på. Ni vet ju själva hur sugen man är när man har hög feber och sen dessutom blåsor i hela munnen och i halsen.

När jag inte kunnat sova eller äta på 3 dygn så fick jag en sömntablett för att förhoppningsvis kunna få några timmar med john blund.
Jag lyckades somna men när jag vaknade så fick jag ta mig till toaletten på stapplande ben och då började jag även att spy.
Det var tur att jag fick med mig mobilen in för jag var ensam hemma. När jag ringde upp till landet där resten av familjen var så var mamma redan på väg hem.

Hon körde upp mig till infektionsakuten. Jag minns inte så mycket, men jag vet att dom frågade mig om jag hade feber, jag svarade att jag inte trodde det för jag tagit en ipren. Tempen visade då 39,8....!
Jag fick dropp och las in.

Det visade sig att vattkopporna hade spridit sig till magsäck och tarmar. Jag var dessutom uttorkad. Kort sagt så var det inte mycket med mig.

Om du har barn, gör dom en tjänst och se till att dom blir smittade när dom är små. Det är verkligen sant det man hört att det blir mycket värre som vuxen!

Kommer du ihåg hur det var för dig när du hade vattkoppor?

 


Handbollsledare?

Igår fick jag en förfrågan om att bli ungdomsledare i min gamla handbollsklubb Kungälv. Dom har tydligen haft mig i åtanke ett tag men inte kunnat få tag i mig eftersom jag har "hemligt" nummer. Jag blev givetvis väldigt smickrad men jag är lite kluven. Det finns en sida av mig som skulle tycka det var jätteroligt, sen finns det en sida av mig som inte vill vara så uppbokad som man blir, framförallt inte på helgerna.

Jag ska tänka på det nu i veckan så ska dom återkomma till mig snart.


Lite bilder från 07 då jag spelade med "hajarna" och vi mötte Kungälv B-lag i kära gamla idrottshallen.
Bilderna är tagna av Michael Erichsen.







Hehe, sjukt snygga miner jag gör... men jag kämpade, det syns =)!



Visste du att...

... när jag var riktigt liten och stoppade foten i havet så bajsade jag.

Jag minns det givetvis inte själv men mina föräldrar har berättat det för mig ett antal gånger och vi skrattar lika mycket varje gång. Det slog tydligen aldrig fel. Vet inte vad det var, men det kalla vattnet fick tydligen igång maskineriet på mig helt enkelt.


Har ni gjort något tokigt när ni var små?

Trött i kropp och knopp

Idag var vi iväg på en lyckad utflykt till sjöfartsmuseet. Jag har pinsamt nog aldrig varit där innan (vad jag minns) så det var kul att se även för mig att få se hur det ser ut på insidan.



När vi tittat klart på alla fina (och fula) fiskar så begav vi oss mot Haga. Där åt vi lunch på ett cafè innan vi strosade runt bland butikerna. Barnen var superglada hela "resan" vilken gör att vi personal också blir glada.



När jag kom hem för 1 h sen så var jag helt slut i kroppen och knoppen. Jag tog med mig en tidning ut på balkongen och läste en stund. Det blev dock för kallt ganska snabbt så jag förflyttade mig in i värmen istället.



Nu har jag läst lite bloggar och ska strax bege mig till Mimers för handbollsmatch, först ska jag bara ta och vila i soffan några minuter. Bara att hålla tummarnna för att jag vaknar när Linette ringer =).....






Gröt, aftonbladet och ett försök att göra ...

dsc00232 (MMS)

Gröt, aftonbladet och ett försök att göra mig vacker. Godmorgon. Redan onsdag idag, är det inte underbart? Ska åka mot jobbet om ca 30 min. Idag står en utflykt till sjöfartsmuseet och Haga på schemat. Barnen brukar älska dessa utflykter och jag hoppas verkligen att dom gör det även idag. När jag slutat ska jag hem och vila en liten stund innan jag beger mig mot mimershallen med Linette för att titta på kungälvstjejernas elitseriekval. Ha en härlig onsdag. Nu vänder veckan :)


Visste du att...

... jag är blyg?

Många verkar ha svårt att tro på mig då jag säger att jag är blyg, men det är 100% sanning. Inom mig bor en rädd och osäker liten tjej som känner sig besvärad när hon möter personer hon inte känner så bra. Jag försöker att dölja det och försöker att övervinna min blyghet. Det går framåt, men helt bortarbetat kommer nog aldrig den sidan av mig bli.

Vad tror ni att det beror på att man är blyg?


Haha, fick syn på min blomma nu när jag gi...

dsc00231 (MMS)

Haha, fick syn på min blomma nu när jag gick in till köket. Den har växt över 10 cm på 5 dagar. Tur att påsken är över så att jag kan slänga ut den när den börjar hänga. Antar av det bara är en tidsfråga.


Jag brukar alltid göra en snabb mellanland...

dsc00230 (MMS)

Jag brukar alltid göra en snabb mellanlandning hemma och slänga in all packning när jag vart hos Johan. Idag var det extra trevligt att komma hem. Dels så städade vi innan vi åkte i lördags och dels så va mina föräldrar här i söndags och gjorde rent balkongen. Kände knappt igen mig när jag gick ut och titta. Vitt räcke och trägolv utan alger, underbart. Visst är det en av dom bästa känslor man kan ha, att veta att allt är rent och snyggt när man kommer hem. Nu längtar jag efter varma vårkvällar så att jag kan ta med mig en tidning ut och njuta. Ska snart åka till jobbet. Är väldigt trött eftersom det bara blev 4h sömn inatt men det e bara att bita ihop. Snart är det fredag igen :). Ha en härlig dag.


Tillbaka i soffan

Nu är jag tillbaka hemma hos Johan igen efter min tur till ÖHK hallen. Det blev förlust med en boll, tråkigt för dom behöver ha marginalerna på sin sida istället för emot sig om dom ska ha en chans. Men nu är det nog kört.
Johan stannade hemma så jag var iväg själv. Tycker det är jobbigt att vara på en plats med mycket folk då jag är själv. Jag får någon form av torgskräck. Känner att alla granskar mig och dömmer mig, fast det i själva verket är så att ingen ens lär lägga märke till mig. Knepigt hur man kan få sånna konstiga känslor och vanföreställningar.

Hursomhelst så är jag som sagt tillbaka hemma hos Johan igen och har slängt mig i soffan för att kolla ännu mera handboll. Perfekt "söndag".

När matchen är slut så blir det middag. Har ni något bra förslag på vad man kan äta?

Handboll

Idag så tänkte jag kolla på handboll. Johans Önnered tar emot H43 i elitseriekvalet. Johan ska dock inte spela eftersom han fortfarande har några dagar kvar innan näsan anses vara läkt. Skulle vara roligt om dom kunde ta två pinnar idag så att dom åtminstonde har en teoretisk chans till en av dom tre platser i elitserien som står på spel. Jag tror iofs inte att dom kan lyckas med det, men jag ser gärna att dom motbevisar mig!!!


En saknad

Jag saknar så att det gör ont.
Jag saknar allt vi hade.
Jag saknar våra turer i Pyden.
Jag saknar våra samtal ute på balkongen.
Jag saknar att alltid kunna ringa, oavsett vad klockan är.
Jag saknar min vän.

Jag har stängt ute alla känslor. Jag har slått bort dom så fort dom dykt upp.
Idag kunde jag inte slå undan det. För en stund kändes allt som förr. Jag vet att det inte är så, men det kändes bra. Det kändes som att inget hade hänt. Det var en härlig känsla. Sen kom några tårar. En smärta. Tillbaka till verkligehetn. Dags att stänga ute allt igen.


Du och jag på väg på äventyr i Pyden.... minnen


Scaryme


Hahahahaha visst blev jag läcker. Paint kan vara väldigt underhållande!


Dags att försöka få långa fina naglar till...

dsc00223 (MMS)

Dags att försöka få långa fina naglar till sommaren. Någonstans måste man börja eller hur? Rom byggdes inte på en dag.


Huvudvärk

Mitt huvud känns som det ska explodera. Jag vet inte om det beror på att jag är hungrig, att jag druckit dåligt, vädret eller något annat. Men det är ruskigt jobbigt då man bara vill fly från sitt huvud!! Har inga huvudvärkstabletter här heller, glömde packa ner dom. Det är så lätt att glömma sånt då man inte behöver det under tiden som man packar. Har ni några andra bra knep mot huvudvärk??

Ilska!

Att bli riktigt arg är en otäck känsla. Att känna hur pulsen ökar så mycket att det känns som att hjärtat ska hoppa ut ur kroppen. Att inte veta vart man ska ta vägen. Att bara vilja kasta saker omrking sig. Att vilja skrika, gråta, slå och sparka. Att vilja dunka huvudet i väggen för att få ut ilskan.

Jag borde inte lägga energi på det. Men jag kan inte låta bli för jag blir så ledsen och därför också riktigt arg. Jag brukar inte bry mig, men denna gången känns det personligt.

Jag kan bara säga grattis.


Glad!

Kollar på körslaget och hörde precis att Team Mojje skall köra världens sötaste barnlåt:

Var ligger landet där man böjer bananerna!




Ibland krävs det väldigt små saker för att jag skall bli väldigt glad! Hoppas nu att dom gör låten bra, men tror inte attt det går att misslyckas med en så gungvänlig melodi.

Glass, kakor och popcorn

Ikväll ska vi bara ta det lugnt och slappa. Landade hemma hos Johan för 1 h sen, vi stack driekt ner och handlade en massa gott till kvällen:


4 pack Häagen Dazs, Strawberry Cheesecake, Dulce de Leche, Belgian Chocolate och Cookies & Cream.



Ballerina kladdkaka som skall doppas i mjölk, popcorn, cola och en tidning att drunkna i.

Balkongen



Förra året var jag knappt ute på min balkong så nu har jag bestämt mig för att göra iordning den innan sommaren drar igång. Idag var jag och handlade nya balkongmöbler och monterade dom. Imorgon skall min mor och far antagligen åka hem till mig och "städa" bort all skit som sitter på golv och räcke.
Ska även plantera lite blommor och hitta någon ljuslyckta mm. Sen så är det bara att hoppas på en fin sommar så att jag får utnyttja balkongen ordentligt!

Är väldigt nöjd med dagens inköp, 460:- med dynor. Rena kapet.
Finns att köpa på Jysk för det priset fram till 4 april (400:- utan dynorna).


Snart ska vi äta lite mat hos mina föräldr...

dsc00221 (MMS)

Snart ska vi äta lite mat hos mina föräldrar, inte dumt alls :). Det va inte tanken från början men när vi fick frågan tackade vi ja. Mysigt och väldigt skönt att slippa tänka på det själv. När vi ätit ska vi hem och packa sen drar vi mot gbg och spenderar resten av helgen hos Johan. Glad påsk på er förresten :)! Hoppas ni får en massa godis och god mat.


I full gång med att montera mina nyinköpta...

dsc00218 (MMS)

I full gång med att montera mina nyinköpta balkongmöbler.


Mys i soffan. Just nu är det poker på tv m...

dsc00209 (MMS)

Mys i soffan. Just nu är det poker på tv men om en timme så är det dags för Söderling att spela nån semifinal som vi ska se. Johan e både "pokernörd" och "tennistönt" :), så det e nog rena drömmen för honom. För mig också iofs som får ligga här brevid och bara mysa. Vad har ni haft för er denna långafredag?


Nu e det super mario på wii som gäller :).

dsc00208 (MMS)

Nu e det super mario på wii som gäller :).


Lillprinsen visar sina färdigheter :).

dsc00204 (MMS)

Lillprinsen visar sina färdigheter :).


Givetvis ska mosters prins också få ett på...

dsc00200 (MMS)

Givetvis ska mosters prins också få ett påskägg :). Båda mina favorit killar förtjänar massa massa godis.


Det gick och nu är det gömt. Ska väcka hon...

dsc00199 (MMS)

Det gick och nu är det gömt. Ska väcka honom nu för han ska nämligen tvätta :). Tror ni han blir överraskad?


Står nere i tvättstugan och försöker fixa ...

dsc00198 (MMS)

Står nere i tvättstugan och försöker fixa med Johans påskägg men vet inte om jag kommer få stängt det....


Kör just nu bil i ett regnigt gbg. Men va ...

dsc00196 (MMS)

Kör just nu bil i ett regnigt gbg. Men va lugna skriver bara vid röljusen ;). Ska hämta Johan för att sen återvända hem och "fira" helg. Ha en härlig kväll.


Julen varar fram till påska.....

Tyckte det var dags att byta ut julblomman mot en påskblomma idag =)

Före:



Efter:


Nu ska vi uppträda på skolans talangjakt :).

dsc00191 (MMS)

Nu ska vi uppträda på skolans talangjakt :).


1 April

"April april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill...."

Vilken meningslös dag. Jag går omkring och är skeptiskt till allt som människor säger till mig. Man blir misstrodd och alla är på sin vakt. En jobbig dag i min mening.

Brukar ni luras på 1 april?

RSS 2.0