Tack och lov är jag kvinna

När jag vaknar ser jag ut som ett spöke men tack vare att jag är kvinna kan jag trolla lite och se ut som folk igen.
Vet att det finns de som inte gillar att kvinnor "behöver" sminka sig men jag ser det inte som ett tvång utan som en väldigt härlig möjlighet :)!!


Klädångest

Hur är det möjligt att få klädångest fast jag bestämt klädsel för över 3 månader sedan?
Imorgon ska jag på bröllop då en vän till mig gifter sig. Klädkoden är kavaj och jag hade för mig att man då som kvinnlig gäst får välja klädsel. Jag har kvar min balklänning som jag tycker är fin och fin vill jag ju vara när de är en så viktig dag för min vän. Nu sitter jag dock och googlar runt bland sidor och inser att det finns en risk att jag blir överklädd vilket räknas som oartigt. Det står dock att låg aftonklänning är okej vid eftermiddagsbröllop vilket det är men blir ju så osäker. Vill ju absolut inte vara oartig, tvärtom, vill hu klä upp mig för att vara artig, anstränga mig.

Jag kommer inte hinna hitta en annan klänning innan imorgon så den får helt enkelt duga. Jag kommer inte ha någon håruppsättning eller så och det tonar ju iaf ner intrycket. Försöker trösta mig med att det är så många gäster att ingen ens kommer reflektera över mitt klädval men har ändå ångest och är orolig över att man ska tycka att jag är oartig :(.


Mitt projekt

Har beställt två stycken urtavlor för att pärla två nya klockor till mig. Lär blir fler allt eftersom, så roligt att kunna variera sig.


Underbart med vardag

Semester i all sin ära men det är faktiskt skönt att vara tillbaka i vardagen igen. Har haft två tidiga pass på jobbet måndag och tisdag så jag e lite seg i huvudet men jag har även hunnit med två PT pass så nu känner jag mig laddad för att köra på denna veckan. Jag satsar på 4 pass och allt annat är bonus.
Imorgon ska jag hem till en go vän på muffinsmys efter jobbet så det hinns inte med någon träning då om inte jag vaknar väldigt tidigt.
Hade ett mål att gå ner 3 kg innan 31 augusti och 1.8 är redan borta så jag känner mig taggad att kämpa vidare.
Det gäller bara att jag lyckas klara helgerna någorlunda utan frosseri :).
Har köpt massa smyckesmaterial så jag ska nog kunna hålla mig sysselsatt.

Nu ska jag hoppa i myskläder, få något i magen och sedan har jag ett roligt projekt på gång :)! Om appen bara vill så visar jag resultatet här sedan.


Helgen

I fredags åt vi räkor och tog det lugnt hemma i soffan. Vi gick och la oss ganska tidigt, för klockan skulle ringa 3.20. Då var det dags att köra iväg Johan till CC:s svensexa. När jag kört honom gick jag hem å sov en stund ZzZzzzzz...! Hade planerat in lite sol och bad under förmiddagen så jag åkte ut till landet men det var inte länge som solen var framme innan åskskurarna kom och då vände jag hemåt.
På kvällen åkte jag hem till blivande bruden Ryberg för lite film och taccomys. Åkte hemåt vid 23.30 och någon timme senare satte jag mig i bilen igen för att hämtta de sista tappra ifrån svensexan. Idag lär det bli en väldigt lugn dag om jag inte tar någon impulstur ut och shoppar =)!
 
Imorgon drar jobbet igång på riktigt och det ska bli så härligt att få träffa mina arbetskamrater och barnen igen! Har jobbat 2 veckor på det som kallas sommarförskola, det har varit riktigt trevligt och har trivts med både barn och personal men jag gillar rutiner och det är det ont om på sommaren =)!
 
 
 
 
 

Tar jag nya tag!

Semesterkilona har lagt sig på kroppen och det är dags att byta ut vanorna IGEN. På måndag tar jag tillbaka mina bra vanor som jag införde i våras. Jag vet ju att jag kan om jag bara vill =). Är ändå nöjd med att jag slarvat under sommaren även om det har resulterat i några kilo för mycket. Jag tycker att det är ganska roligt att se resultat och om man har lite att jobba bort så syns resultaten lättare ;), eller hur =)!
Ska sätt aupp ett litet mål och det blir att gå ner 3 kg innan jag ska i min balklänning och gå på bröllop 31 augusti. Det borde ju inte vara en omöjlighet. 4 veckor har jag på mig och inga kalas eller annat inplanerat.
Jag har 4 egna PT pass kvar och 3 stycken med Karro så 2 st per vecka blir det ungefär.
 
Ne men då kör vi!!!

En ängel i himlen

Jag läste precis dina mail som du skickade till mig för 7 år sedan. Du skrev om hur jag räddade ditt liv den julen, om dina ärr på handlederna och om hur du önskade att slippa leva mer. Du skrev om att ingen förstod dig, hur alla svek dig och att du inte orkade. Du skrev att allt du behövde var att prata med mig, att du inte behövde berätta om dina problem så länge du fick prata med mig. Jag kommer ihåg hur ont det gjorde att inte få svara på dina mail, hur jag bara ville hjälpa dig och vara där för dig men jag lyssnade på alla runt omkring och gjorde som de sa, jag bröt kontakten med dig, för ditt bästa. Ibland undrar jag om jag gjorde fel när jag svek mitt löfte till dig. När jag upptäckte att du inte mådde bra så lovade jag dig att jag skulle finnas där och att du alltid kunde komma till mig om det var något.
Du har satt stora spår i mig. Jag tänker på dig då och då och jag kan inte låta bli att undra om jag hade kunnat göra något annorlunda. Hade jag kunnat göra något som hade räddat dig? Jag kommer aldrig få svar på det. Jag önskar att jag kunde känna med säkerhet att jag gjort allt jag kunde men det gör jag inte. Jag lämnade över ansvaret till de som visste bättre för jag var bara 20 år och de sa att jag skulle må för dåligt av att ha kontakt med dig, att jag inte kunde ge dig det du behövde.
 
När jag för 2 år sedan läste din dödsannons i tidningen så var det som att någon högg en kniv i mig. Jag visste med en gång att du tagit ditt liv, att du inte hade orkat mer. Jag träffade dig bara några månader innan och pratade med dig. Du verkade lycklig. Jag tror att du hade bestämt dig redan då.
Jag funderade över om jag skulle gå på din begravning men jag vågade inte för jag kände mig skyldig.
Jag vet ju att det inte är mitt fel men jag kommer som sagt alltid undra om jag kunde gjort något annorlunda.
 
Nu vet jag iaf att du inte lider mer. Du är en ängel som har hittat hem.
 
Du klippte ihop en bild med en tågräls, en bild på mig och en på dig och skrev texten "Skulle du gråta om jag dog".
Jag hoppades att jag skulle slippa få reda på svaret men svaret är JA. Jag grät när du dog!
 
Vill avsluta detta med att säga förlåt. Förlåt att jag svek dig, förlåt om jag gjorde fel.
 
 
 
 
 

Gröna fingrar?

Jag älskar att ha växter hemma men jag brukar ta död på de flesta som vi köper, Johan är inte heller mycket till hjälp då det kommer till blommor då han i bästa fall kommer ihåg att vattna en gång per år.
Har ändå gett mig på att köpa lite nytt för att liva upp hemmet:
 
I köksfönstret står två stycken vita rosor. Tyvärr blommar de ojämnt men fina är de iaf.
 
Lite grönt på några pinnar i vardagsrums fönstret.
 
Köpte en bur som jag "inredde" med en kruka, hjärtan på tråd, en tygros och två små fjärillar.
 
Vi var på loppis under semestern och då fyndade jag denna kannan som jag planterade i.
 
Har även köpt en liten blomma som står på blomstertrappan i vardagsrummet. Den trappan är köpt för att stå på uteplatsen men änsålänge passar den inte in där.
Nu får jag hålla tummarna för att jag har lite gröna fingrar och lyckas hålla dessa vid liv ett tag framöver.
 
 
 

Skräddarbyst

Under semestern köpte jag mig en skräddarbyst. När vi skulle flytta förra hösten hade jag en tanke om att ha 2 stycken i sovrummet men tyvärr fick inte det plats. Trodde aldrig att jag skulle ha något i inredningsväg som var rosa med blommor på men så blev det och jag ska erkänna att jag älskar den.
Den är dessutom perfekt att hänga halsband på då mina halsar är för små.
 
 

RSS 2.0