Så var det måndag igen!

Helgen har gått oerhört fort.
 
I lördags började jag läsa 2 av de 4 böcker jag ska ha läst inför en HLR instruktörskurs som ja ska gå på torsdag. När hjärnan kändes full med information så åkte jag ner till mina föräldrar och hämtade redskap för att börja fixa till uteplatsen. Att fixa vår uteplats är dock lite som att sminka en gris. Det finns nästan inget gräs på gräsmatten och buskarna är kala och mer eller mindre förstörde av de som bott här innan. Jag fick iaf rensat bort säkert 100 cigarettfimpar och filter som folk har fått för sig att slänga in i våra buskar eller på vår lilla gräsplatt. Jag fick även börjat rensa bort ogräs och mossa i rabbaten vid buskarna så att det iaf ser okej ut.
Vi körde en säck till tippen och åkte sedan och handlade inför veckan.
Jag lagade en taccopaj till middag och sedan satt vi och tittade på all skräp som går på tv:n.
 
Igår vaknade jag tidigt, redan innan 8 så jag drog på mig träningskläder och åkte ner till sportlife där Karro skulle träna. För mig blev det 4 km på bandet, hade som mål 5 men minst 3,5 så jag får iaf ge mig själv godkänt för den delen. Efter körde jag i lite styrka med vikter och maskiner. Avslutade med ett personligt rekord i plankan (2min). Jämför man det med min syster som står i 5 min så är det ju ingenting men för att vara mig är det riktigt bra!!!
Var hemma runt 10 och klockan 12 hade jag duschat, sminkat mig, ätit frukost, bakat en sockerkaka, diskat, bäaddat och vikt in tvätt. Skönt att ha hela dagen framför sig så.
Jag och Johan åkte ner till Kungälv och levererade sockarkakan till en av mina lagkamrater, sen tog vi en tur till klädkällaren och tittade lite. När vi var klara där körde vi ut till Aröd och letade fiskeställen. Jessica ringde och frågade om vi var sugna på att grilla med dem och givetvis var vi det. Åkte vägen hemom, slängde i kött och marinad i en påse och åkte över till familjen Erichsen. Årets första grillmiddag smakade underbart!
På eftermiddagen/kvällen kollade vi semifinalen i handbollen, läste HLR, åkte till fästningen och köpte glass, en snabbb tur till mina föräldrar på kaffe, mer rensning på uteplatsen och sedan en stund vila i soffan innan sängen väntade.
 
Hade gärna velat ha liiiite längre helg, den gick så otroligt fort och jag hade massa andra saker jag också skulle behövt göra men det får vänta.
 
Nu är en vecka gjord med "bra mat" och träning. Jag har inte gått upp något i vikt under min slapperiod vilket inte är så konstigt då jag säkert tappat en del muskler, men det är ändå skönt att inte behöva börja om helt från början. Min mage kommer aldrig bli platt då jag inte är välsignad med en fin "pojkmage" men den har iaf kommit en bit på vägen till att bli så platt som jag kan få den och jag tycker inte längre att den är tjock vilket känns väldigt skönt =)!
Ikväll blir det träning och jag hoppas på att köra 4-5 pass denna veckan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0