Hockey VM 2002

För nästan exakt tio år sedan tog Sverige brons i VM på hemmaplan. Klockan var nog lite mer men 10:e maj var det! Efter matchen som vi såg på storbildsskärm i öltälten utanför Scandinavium spelades nationalsången och alla sjöng med. Jag blev efter en stund sugen på att höra den ännu en gång och gick fram till bandet som spelade och önskade den. Jag blev då uppdragen på scen med orden "vi har en tjej här som vill sjunga" Linette som var med stod nedanför och jublade och även hon drogs upp på scen! Vi fick varsitt papper i handen och bandet började spela. Låten vi fick sjunga var inte någon nationalsång, nej istället fick vi sjunga "Det finns bara två av oss". Ingen av oss kunde låten, ingen av oss var någon höjdare på att ta ton men vi gav det ett ärligt försök och inför över 400 pers tog vi oss igenom låten och fick jubel trots vår hemska insatts!
Detta är något jag aldrig kommer glömma och även om vi gjorde bort oss rejält så ångrar jag inte detta för fem öre :)!

Å du Linette: Det finns bara en av mig och det är jag, det finns bara en av dig och det är du, det finns bara två av oss och det är vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0