Sjuk

Vaknade inatt och kände mig illamående och konstig. Eftersom vi haft ett utbrott av magsjuka på avdelningen igår så tog det inte lång tid innan jag förstod att jag var sjuk! Från kl 3 till 15 så har jag i omgångar bott på toaletten.
Jag började känna stickningar i kroppen och få feberliknande symptom under förmiddagen och tempen har stigit gradvis och var sist uppe i 38,2. Jag vågar inte ta en panodil heller för den lär ju komma upp och jag orkar inte röra mig ur sängen mer idag.
Johan har kommit hem och köpt med sig cola, blåbärsoppa och smörgåsrån. Lär ju nog dock dröja till jag vågar mig på något annat än den vispade volang och vatten.

När jag är sjuk blir jag alltid ledsen och idag har ute varit ett undantag.
Idag hade jag verkligen behövt jobba eftersom vi var kort om personal, imorgon skulle vi med jobbet till stenungsbaden och ha studiedag, efter den skulle vi på lägenhetsvisning och sedan vidare upp till Oxelösund och Johans pappa. Allt detta i kombination med att jag mår som en råtta har gjort att tårarna sprutat idag!

Det är helt enkelt rätt synd om mig!


Kommentarer
Postat av: ulrica Brogren

ÅÅÅÅ, tycker verkligen jätte synd om dej! Hoppas du snart mår bättre. Det är okej att känna att allt är skit... Du är fantastisk är är nästan aldrig sjuk, ta nu tiden och bli frisk. Massa kramisar

2012-06-14 @ 17:33:25
URL: http://brogrenstankar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0