Aldrig mer Team sportia

Idag skulle jag och mamma åka för att titta efter en förtidig födelsedagspresent i form av ett par löparskor! Vi åkte först till Team sportia som haft en annons ute om ett par asics skor till halva priset. Dom var dock slut så vi ville kolla på andra. Fick en medelålders kvinna som hjälpte mig! Hon plockade fram skor hejvilt utan att ens fråga vad jag hade för behov eller ens titta på min fötter. Jag har storlek 41 på mina fötter och det kan vara lite knepigt att hitta skor. Jag skrattade lite och sa ja det är inte så lätt att hitta skor. Får du ett svar i snorkig ton"Ja du har ju så stora fötter så det är inte så konstigt". Blev förvånnad över hennes svar men fortsatte prova skorna hon tog fram. Fick på mig ett par där tån tog i där fram och säger då det, istället för att leta efter en större storlek säger hon med samma snorkiga ton "du kanske behöver klippa naglarna". Så var inte fallet utan det var TÅN inte NAGELN som tog i! Jag var nu så arg att jag bara ville gå ut därifrån och trots att jag hittat ett par ganska sköna skor så ville jag inte längre ha dom.

Jag har hela livet hatat mina stora fötter och att någon säger sådär med en sån ton gjorde mig ledsen! Jag är medveten om att jag har stora fötter, men dom är ju inte enorma på något sätt!

Hur som helst så åkte vi vidare till Imeo och jag blev glad bara av att komma in i den underbara butiken! Fick med en gång hjälp och han tittade på min afötter och plockade därefter fram 3 par som jag fick testa. När jag sa att det inte är så lätt att hitta damskor då man har stora fötter så säger han bara att damskor görs upp till stl 44 så det ska inte vara några problem! Tack underbara människa =)!

Fastnade för ett par asicskor i den skrikigaste färg jag någonsin sätt! Men dom är ju till för träning och inte för modevisning så jag bryr mig inte om det utan tycker faktiskt att dom är ganska schyssta=):



Eftersom dom hade 20% idag också så blev dom 400 kr billigare för min stackars mamma som annars hade fått betala 1900:-! Dom måste helt enkelt vara jäkligt snabba dessa dojjor med det priset ;)! Har inte sprungit på över 2 år och är ingen löpare men jag vill komma ifrom och nu måste jag ju ta mig ut i spåret!
Tack mamma och pappa och tack Imeo!

Kommentarer
Postat av: Malin Pettersson

Men gud.. silket bemötande.... !!!! Jävla kärring!!! Fina skor fick du i allafall tag på till slut!!! Grymt snygga!!! Vill oxå ha nya skor=) Kram

2011-09-03 @ 17:57:56
URL: http://mulanpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0