2011 - inga löften men 2 utmaningar

Jag har inte avgett några direkta nyårslöften men jag ska ge mig in i två stora utmaningar.

Det ena är att jag ska börja träna seriöst, med det menar jag 5-6 pass/vecka. Jag ska då också se till att få i mig ordentligt med mat så att jag inte bryter ner kroppen utan bygger upp den. Har funderat lite på att kanske skaffa mig någon form av proteinpulver för att underlätta det för mig efter träningarna.
Sportlife har lagt ut vårens schema nu och jag har tittat igenom lite vad jag vill köra för några pass:


Dom inringade passen är pass jag vil köra. Dock så kommer jag ju ha kvällsmöten så det kommer inte bli 8 pass/vecka =). Förutom detta vill jag få in lite styrka och löpning också. Ska fila på det så att jag får med alla bitar utan att tröttna och tycka det är tråkigt!

Den andra utmaningen för mig är att göra mig mindre sockerberoende och ha en avvänjning på 4 veckor då jag inte ska äta eller dricka något med socker (eller sötnningsmedel). Jag håller just nu på att kollar upp vad jag kommer kunna äta eftersom det mesta innehåller tillsatt socker. Så om en eller två veckor först så är jag redo att sätta igång. Det kommer bli 4 riktigt tuffa veckor. Det svåraste kommer utan tvekan bli att inte dricka några ligght produkter. Men jag tror på mig själv och hoppas att jag kommer lyckas!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0