Visste du att...

... jag fick mitt körkort i studentpresent?

Jag var inte så pigg på att övningsköra med mina föräldrar utan blev i början mest förbannad när det inte gick så enkelt som jag ville. Det var dom och inte jag som "tjatade" om att övningsköra. När mamma frågade mig vad jag önskade mig när jag tog studenten visste jag inte riktigt och hon frågade då om jag kanske önskade mig ett körkort. Efter mycket velande fram och tillbaka så sa jag ja till det. Jag fick då ett intensivpaket med teori och 19 lektioner.
Jag fixade teorin på första försöket. Tog 11 extra lektioner innan jag tillslut körde upp och klarade det "mot alla odds". Fick nämligen 2 kärringstopp under uppkörningen, men dom var på ställen där dom inte störde trafiken sa han så det gjorde inget.


Idag är jag så otroligt tacksam för att dom pressade mig och dessutom gav mig den bästa present jag någonsin fått. Kan inte förstå att jag var så tveksam till det. Det är ju inte bara så att det är en otrolig frihet att ha körkortet utan jag behövde ju inte lägga en krona.
Mina föräldrar är bra snälla dom! Kan det ha varit så att dom vart trötta på att köra mig =)?



Här är min fina studentpresent!



Har du körtkort?
När tog du det?
Hur många lektioner krävdes?




Kommentarer
Postat av: Malin Pettersson

Jag tog mitt körkort den 5 maj -04.. jag var jätte sen med det men det var på grund av en pengabrist.. jag tog bara ett beslut en dag att jag ville ha mitt körkort så jag tog ett lån på banken och såg till att bara ta det.. detta var i Februari-04 och 3 månader senare hade jag det... ingen intensiv kurs utan tog vanliga lektioner och hade inga föräldrar att övningköra med tyvärr så la alla pengar på körlektioner... klarade oxå teorin med en gång och uppkörningen galant.. trots mitt kärringstopp i slutet när jag skulle parkera bilen.. haha.. e oerhört stolt över mig själv och ångrar mig inte en sekund att jag tog det lånet..=)

2010-04-22 @ 21:52:27
URL: http://mulanpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0