Piggare och fräschare

Denna veckan har jag varit hemma. Jag har egentligen mått helt okej men jag valde att följa doktorns råd att vila upp mig och undvika nya smittor.
Det har känts konstigt att vara hemma när jag egentligen inte har varit sämre nu än de senaste 3 månaderna bortsett från de två dagar jag inte hade någon röst kvar. Jag har blivit lite rastlös men för att stilla det har jag bakat! Oj va jag har bakat. Doktorn sa att jag skulle göra något jag tycker om och eftersom jag älskat att baka sen barnsben så vad kunde passa bättre? Åkte ner och handlade en massa ingredienser i tisdags så att jag skulle kunna baka så mycket jag ville. Det blev kladdkaka, kärleksmums, chokladsnittar, vaniljbullar, maränger, vaniljcupcakes, chokladcupcakes och baguetter.
Jag har gett bort lite, fryst in lite och ätit lite (mycket). Ska försöka baka lite oftare för jag tycker ju att det är så roligt, men det kräver ju även lite tid ock det har man ju inte så gott om när man jobbar och tränar.
Nog om bakning för nu. Jag mår faktiskt riktigt bra nu. Två nätter i rad som jag kunnat sova utan att ta nässpray och jag är inte igentjock när jag vaknar. Jag har fått energi och jag har varit på gott humör.
Ser fram emot nästa vecka och jag hoppas att jag får må bra nu ett tag och inte åka på någon ny förkylning.
På tal om förkylning så var det ju därför jag var sjukskriven, en "liten" förkylning som gjort mig väldigt trött. I onsdags mötte jag upp mina arbetskamrater och barnen för jag saknade dem och när de skulle på promenad villa jag gärna gå med. Då kommer tokarna med en blomma till mig. Jag hade varit borta en vecka med en förkylning och de köper en blomma. Började ju gråta när jag kom hem. Så fina människor jag jobbar med!
Ne dags att gå upp och möta dagen!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Bakning är verkligen terapi så synd att man sällan tar sig tid. Underbara bakverk du fått till :)

2013-05-27 @ 16:53:03
URL: http://www.saaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0