Älskar julen

Igår blev granen äntligen klädd. Jag älskar verkligen min gran, drömmen är att till slut bara ha glaskulor och glasänglar i den men med tanke på att de är rätt dyra får jag nog vänta en 20 år innan den drömmen blir verklighet :)!

Det är inte bara granen jag älskar utan jag älskar hela julen, det är en magisk känsla. Hör många som säger att julen är till för barnen men håller inte med alls. Givetvis är det viktigt att barnen får en härlig upplevelse men julen är en tid för familj och vänner att umgås och tänka lite extra på varandra.

Hos oss köper vi vuxna julklappar till varandra och det är en härlig känsla att ge sig ut och leta efter något som ska göra någon annan glad. Sen när julafton väl är här så öppnas ett paket åt gången, och det gäller även barnens. Finna de som tycker det är synd att barnen ska få vänta och inte bara slita upp sina paket fast jag tycker att man då lär barnen att uppskatta det man får inte bara slita upp paketen. Mina syskonbarn är oerhört noga med att alla ska få paket och de är ju vana men att det är såhär så tror inte att de lider ett dugg. Jag hoppas att våra framtida barn också lär sig att julen är till för alla :)!

Nog om julen för nu. Ska upp och äta lite frukost och tända adventsljusstaken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0