En helt fantastisk helg!

Inatt kom jag hem från Sthlm efter en helg jag aldrig kommer glömma. Mitt första event jag deltagit på och jag älskade det.

Men vi tar det från början :):

Efter jobbet i fredags skyndade jag mig hem för att hämta mina väskor och springa ut till Malin som väntade med bilen utanför. Vi kom iväg runt 13.15 och det som jag trodde skulle kännas som världens längsta resa gick väldigt fort. Vi lyckades komma rätt när vi väl kom till Sthlm och hittade skyltarna mot Globen. När i kört en liten bit och skyltarna upphört så tyckte vi det var väldigt konstigt att vi inte sett den stora byggnaden så vi vände om i en rondell och vad tror ni är det första vi får se? Jo just det, Globen! Vi var nog bara 300 meter ifrån den. Väl framme vid hotellet mötte vi Erika i receptionen. Erika hade vi bjudit in att bo med oss genom facebookgruppen för eventet så vi kände inte varandra alls även om vi skrivit en hel del till varandra det senaste.
Vi gjorde oss hemmastadda på rummet, parkerade bilen och gjorde oss sedan klara för att gå ut och äta middag.

Runt 20 tiden kom Jennie och plockade upp oss och tog oss till en mysig grekisk restaurang. Jennie kände vi inte heller annat än genom Facebook så det var spännande att se om vi skulle klaffa allihop:). Det blev en riktigt mysig kväll med god mat och det kändes helt naturligt fast vi nyss träffats.

Tillbaka på hotellet gjorde vi oss ordning för natten och låg och pratade en stund innan vi skulle sova. Jag sov ganska dåligt den natten. Mycket som snurrade i huvudet och många förväntningar.

Kl 6 vakande vi allihop och gjorde oss klara för frukost. Var längesedan som jag åt frukost på hotell så jag njöt verkligen av att kunna välja och vraka bland allt gott. Eventet öppnade dörrarna kl8.30 så vi tänkte att bi kunde gå så vi var där 8.50 så kön kanske skulle vara lite kortare. Haha där misstog vi oss. Det var en lång rad med förväntansfulla scrapare och pärlare.vi kom in runt 9.20 och hittade 4 platser att sitta på. Satt en stund och lät alla intryck sjunka in.
Sen satte vi igång med att kolla in butikerna och shoppa de första av väldigt många pärlor. Dagen flöt sedan på i en väldig takt. Jennie lärde mig och Erika att göra en ring med pärlor, jag gick på 4 workshops där jag fick testa nya tekniker och givetvis sprang jag en hel del bland butikerna. När klockan var nästan 21 gick vi tillbaka till hotellet. Vi var ganska trötta så vi kände att hotellrestaurangen var ett bra val gör oss. Vi hade inte ätit något sen 14 så vi var ganska hungriga och maten smakade som tur är bra. När vi var klara så satt bi på rummet och pratade en massa, utanför var det livat pga en fightinggala i globen och jag somnade runt 00.30. Sov lite bättre denna natten men vakande vid 5, somnade om runt 5.45 och sedan ringde klockan 6.30. Jösses vad trött jag var då men det fanns ingen tid för vila :), dagen skulle utnyttjas till fullo. Söndagen gick väldigt snabbt, 2 workshops, vääääldigt mycket shopping och ett halvt armband och en ängel gjort. Vid 19 packade vi ihop oss och gick ut för att äta något snabbt innan vi skulle åka hemåt.

20.30 rullade bilen från Sthlm. Vi tog vägen förbi Eskilstuna och släppte av Erika. Vägen därifrån och hem kändes som en evighet. Det var mörkt, man var trött och seg och jag är så tacksam för att Malin klarade av att återigen köra för jag kunde nästan inte hålla ögonen uppe. Vi var hemma vid 3 och det var så skönt att komma innanför dörren här hemma.

Jag är trött men glad idag. Jag har inte bara shoppat och pärlar utan även fått lära känna 3 goa tjejer. Visst kände jag Malin lite innan men efter 3 dagar tillsammans så känner man varandra mycket bättre.
Man kan redan nu anmäla sig till nästa år och jag tror att jag nog ska göra det för jag har hart det så roligt. Nu ska jag fortsätta med armbandet jag påbörjade igår och hoppas att det blir klart.

Måste bara återigen säga tack till Malin, Erika och Jennie för denna helg. Ni gjorde den till det den blev och jag hoppas inte att det var sista gången vi gjorde detta ihop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0