Den nakna sanningen

För ett tag sedan hittade jag en USB-sticka som jag idag fick för mig att sätta in i datorn och kolla vad den innehöll.
Det var väldigt många bilder och några få texter. Innehållet var mest ifrån 2009 och det mesta gav mig klumpar i magen. Jag hade förträngt hur jag mådde då och att se allt detta blev jobbigt. Jag skrev imorse om hur jag inte längre tycker att min mage är tjock och det kan jag säga med handen på hjärtat, men vilket enormt steg det egentligen är för mig slog mig först nu.
På bilder från 2009 då jag vägde mer än 10kg mindre än vad jag gör idag så var "kärlekshandtagen" markerade med röda cirklar, och den helt obefintliga "putmagen" var även den markerad. Jag kommer precis ihåg hur jag stod där framför spegeln, flera gånger om dagen och tittade på mig själv, jag klämde tag i allt jag kom åt och jag var bara missnöjd. Det jag inte såg då var att höftbenen var det enda som putade ut och skinnet var i stort sett det enda att nypa tag i. Revbenen som syntes från ryggen och benknotor stack ut. Jag var inte tjock. Jag var inte smal. Jag var mager.
 
Visst har jag dagar då jag är missnöjd med min kropp även nu men det är inget som tagit över hela mig.
 
Texterna har jag inte ens börjat läsa ännu men ska ta det någon annan dag då jag känner att jag orkar.
 
Nu ska jag iväg och träna. Inte bara för att bränna kalorier utan för att öka konditionen och styrkan =)!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Modigt av dig att skriva detta Jennie, du är så himla stark. Män lär och växer så länge man lever. Glad att det märks i din blogg att du mår bättre nu ändå. vill nog påstå att 2009 var mitt värsta år också. Jag var "totalt blind" och levde i förnekelse. Att vi ska vara så elaka mot oss själva när vi egentligen duger precis som vi är! Hoppas det gick bra på träningen och att endorfinerna kickade in :D Många kramar

2013-04-22 @ 20:26:46
URL: http://www.saaka.blogg.se
Postat av: sin

Du är stark Jennie. Och så jäkla grym som har tagit dig ur det och lever ett sunt och lyckligare liv idag. Hejja dig!

2013-04-22 @ 20:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0