Kungälvs loppis - köp, sälj, byt, skänk

På Facebook finns en kanon bra grupp/sida för alla oss i Kungälv där man kan köpa och sälja kläder, möbler, leksaker, ja allt man vill bli av med.
Jag har själv använt mig av den gruppen mycket nu vid flytten då vi skulle göra oss av med saker och det har fungerat toppen.

Det finns dock ett litet minus med sidan/gruppen och det är att den är så stor så det väller in annonser och det är svårt att hinna med och det är stor risk att man missar saker.

Idag satt jag och min vän och diskuterade just detta och kom då på den briljanta idéen att skapa en ny grupp för bara försäljning av möbler och heminredning eftersom det intresserar oss mest. Detta gjorde vi för att underlätta för alla oss som är intresserade av just detta och inte kläder, skor, leksaker mm som det finns väldigt gott om inne på loppis sidan.

Vi startade gruppen och vi skrev en liten blänkare inne på loppis sidan att det nu fanns en grupp med namnet:
Möbler och heminredning - Kungälv
Som alla var välkomna att gå med i.

Den blänkaren blev snabbt gillad av flera och många ville gå med i gruppen.
Men rätt var det var så hade admin tagit bort inlägget på loppis sidan.

Jag blev förvånad och frågade vad det kom sig.
Jag fick då till svar att hon inte tyckte att man skulle göra reklam för andra grupper på hennes grupp.
Jag tackade för svaret och sa att jag tyckte det var synd att vi inte delade uppfattning om gruppens syfte.

Denna konversation raderades även den sen.

Jag måste säga att jag blev lite irriterad och förvånad av detta bemötandet.

För det första, loppis gruppen förlorar inget på att vår grupp delar medlemmar med deras, snarare tvärtom.
För det andra börjar jag undra vad det viktigaste är, att ha flest medlemmar eller få till ett smidigt sätt att sälja second hand.

Jag tycker verkligen att loppis gruppen är bra men det skulle behövas lite fler undergrupper nu när intresset är så stort. Detta för att underlätta sökandet och för att annonserna inte ska försvinna bort så fort. Hade hoppats att vår grupp skulle ses som en hjälp men tydligen blev det en konkurrens fråga vilket inte alls var vårt syfte.

Nu fick jag beklagat mig lite här vilket känns skönt :)! Tror det kommer bli toppen bra med vår grupp snart ändå. Vi ska bara få ut den till den stora massan!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Det finns sådana grupper här också fast här i Piteå så kan admin till och med kommentera till vissa som söker något typ "har du kolla i den gruppen?" samma problem här att man missar annonser å såg jag något igår å vill hitta det idag så måste jag ju bläddra en evighet typ...så bra initiativ jennie:)

2012-10-09 @ 04:06:26
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Jennie S

Jag har gått med i er grupp och ska sprida det.

2012-10-17 @ 21:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0