Från hopplöst värdelöst till en gnutta härligt hopp

På lägenheten vi sökt stod vi som nummer 24. När jag såg det blev jag riktigt nere! Jag började räkna på hur lång tid det skulle kunna ta att få en bra lägenhet och kom fram till ungefär 2 år om lägenheterna kommer ut i denna takt. Två år innan vi blir sambos kändes som tre år för länge. Började sedan fundera på alternativet att spara och köpa och kom då fram till att det skulle ta oss 4 år att gå ihop tillräckligt med pengar och då boendes i min lilla två, även det alternativet kändes värdelöst och hopplöst.
Efter ett litet prat med grannen så fick jag höra att man får byta lägenhet även Kungälv/Gbg så helt plötsligt fanns lite hopp. Så nu ska vi försöka byta våra två lägenheter till en 3-4:a. Äntligen lite hopp. Vi har redan köpt en annons i kungälvsposten men ska även sätta upp lappar och sätta in annonser på nätet!
Jag vill verkligen hitta någon lägenhet där vi skulle kunna tänka oss att bo och trivas. Så nu håller vi tummarna för att det finns någon som vill gå från en stor lägenhet till två lite mindre lägenheter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0