Calle 30 år!

Igår var det dags för fest ut i Älvängen för att fira Calle som fyllt 30 år! Det blev en härlig kväll med god mat, god dryck och trevligt sällskap.

Att ha lekar på fester är oftast ett säkert kort och igår tyckte iaf jag att det var ett härligt inslag.
Vi var uppdelade i 3 lag där ingen fick vara i samma lag som sin respektive. Första leken var en klassisk poängpromenad runt huset.
När vi satte oss till bord för att äta hade alla fått ett uppdrag skrivet under tallriken som skulle genomföras under kvällen. Mitt uppdrag att äta från mina bordsgrannars tallrikar får nog klassas som något av de svåraste med tanke på att jag inte kände mina bordsgrannar sedan innan och de tyckte att jag var bra konstig som började äta av deras mat. Men men man får gå in för det iaf och som tur är så avslöjade vi uppdragen efteråt. Dock hade en av mina bordsgrannar hunnit gå hem och han undrar nog fortfarande var det var för idiot som ville ha hand gamla rester.
När maten var klar så var det en frågesport där vi fick 47 lite udda saker om personer och vi skulle sedan gissa vilken sak som tillhörde vilken person.
Norskfotboll var ett tävlingsinslag som jag inte känner att jag kommer göra inom den närmsta tiden igen. Ta en shot, snurra 10 varv runt en pinne och sedan skjuta en boll mot ett mål (helst i mål).
Den sista leken vi körde var spotta råtta. Att spotta iväg en geleråtta så långt som möjligt är svårare än man tror =).

Vi gick och la oss vid 2 och när klokcan var 5 så var det dags att vakna. Kl 8 gav jag upp försöken att somna om och gick ner till köket där jag sedan fick sällskap och det blev en riktigt skön morgon med lite gott snack och frukost.

Nu är vi hemma igen och ska bara lata oss hela dagen. Nu är det 2 veckor till nästa 30 års fest så vi kanske hinner återhämta oss innan dess.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0