Silverlerakurs

I helgen har jag varit på silverlerakurs där jag fått göra smycken i renaste silver! Det har varit enormt roligt och lärorikt och nu längtar jag tills nästa tisdag då lönen kommer så att jag kan bränna några 1000 lappar på nytt material och nya redskap! Vi fick lära oss flera tekniker och vår kursledare var fantastisk och hade ett enormt tålamod. Den 2-3 juni blir det steg 2 kurs där vi ska lära oss göra balnd annat ringar, längtar redan!!!


Två rondeller till halsband eller armband, 2 par örhänger (gjort av "lerspillet"), ett murgrönalöv till halsband och ett halssmycke med en zirkon. Allt är i äkta finsilver och allr är handgjort av mig.
En riktigt häftig känsla att få bära ett smycke som jag gjort från grunden och som jag verkligen fått designa helt själv utan några direkta begränsningar.



Mitt fina diplom som nu sitter på min kyl =)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0