Lite tankar kring karensdagen

Äntligen verkar det som att blogg.se fungerar som den ska, åtminstonde via datorn! Jippiii!
Idag har jag bara varit hemma vilat upp mig och ätit vanlig mat. Fick höra från mina arbetskamrater att de bara hade 4 barn på jobbet idag pga magsjukan som tydligen slagit till ordentligt. Får hoppas att den försvinner nu snart så att jag inte hinner dra på mig en ny omgång.
Inte bara det att jag avskyr magsjuka utan även det att man förlorar så mycket pengar på att vara sjuk. Egentligen är det ren galenskap att vi som jobbar inom vård,omsorg och skola ska behöva ha en full karensdag. Jag menar jag har ju faktiskt inget val då ett barn blir sjuk, jag måste ta hand om dem. Det är ju självklart att jag gör det men det är bara så surt att jag (och mina kollegor) förlorar pengar för att vi gör "vårt jobb".
Tycker att man bör se över detta, tom föräldrar på förskolan har nämligen reagerat på det och anser att det inte är "rättvist". Om de är rädda att vi skulle utnyttja det så får de väl kräva läkarintyg eller liknande då.

Men men nog om det nu, jag kan inte påverka något och jag kommer fortsätta att ta hand om våra sjuka små underbara barn för det är inte deras fel att de blir sjuka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0