999fs

Igår gjorde jag klart många smycken. Ett set med halsband och örhängen, en glasberlock med silverram, en silverring med zirkoner samt ett namnsmycke. De tre förstnämnda gjorde jag på kursen och det sista när jag kom hem. Alla är alltså helt handgjorda av lera och är i 999 finsilver.
Glasberlocken har jag inte gjort själv men har planer på att gå en kurs till hösten och sedan även köpa en brännugn så att jag kan göra liknande smycken hemma.
Johan va så go igår. Han frågade vad en ugn kostade för han tyckte gänget var så fint, när jag svarade 5000-1000 så sa han "vi kan hoppa över att köpa ny soffa nu och köpa ugn istället"! Kan tillägga att vi ungefär varje dag sitter och drömmer oss bort till ny soffa..! Han är så stöttande och snäll att hälften vore nog!!!
Lyckligt lottad är vad jag är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0