Semester - blandade känslor

Nu är det äntligen min tur att ta semester. Solen skiner och det känns faktiskt som sommar för första gången på länge. Kanske är det för att jag vet att jag nu ska vara ledig. Jag har dock ingen semesterkänsla alls, jag är mest trött och faktiskt lite ledsen. För det första så vaknade jag inatt av en förbannad mensvärk och eftersom jag då låg vaken med smärta så passade hostan på att göra sig till känna. Det blev kort och gott lite sömn inatt och lider dessutom idag av ett väldigt dåligt humör och en stubin som nästan är obefintlig. Jag vill inte vara sjuk, jag hatar det! Verkligen verkligen avskyr det. Jag kan vara det nästan närsomhelst annars men just nu vill jag bara vara frisk och kry. Att sova på luftmadrass inatt känns just nu helt otänkbart, får hoppas att den gamla bäddsoffan håller mig. Allt känns rätt trist hur jag än försöker vända på det. Vi ska äta god mat som min snälla mamma och pappa ordnat men jag tror inte att jag kommer kunna njuta för att äta när man är sjuk vet ju alla hur kul det är, mer ett nödvändigt ont! Hade det inte varit för Johan så hade jag bäddat ner mig här hemma idag och bara sovit bort tiden! Usch va negativ jag är. Fruktansvärt! Det är ju bara lite hosta och PMS det borde jag vara van vid nu. Hosta har jag ju en 10 gånger per år och PMS blir väl 13 gånger ungefär. Ne nu ska jag lägga mig och sova en stund och så hoppas jag av hela mitt hjärta att jag är på lite bättre humör när jag vaknar och att jag kan njuta ikväll när vi gjort oss hemmastadda på landet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0