En smakresa i Oxelösund

Igår kom vi upp till Oxelösund för att tillbringa några dagar hos Johans pappa och hans sambo. Vi hade glömt säga till innan om att jag inte äter fisk och ja, till middag var det planerat att äta lax. Jag blev erbjuden att få kotlett istället men jag tänkte att det är lika bra att ge det en chans. En stund innan middagen var det förrätt, rökt abborre....! Jag smakade men det var inte alls min grej. När det var dags för laxen var jag nervös och vågade inte ens tugga utan svalde första biten i stort sett hel. I slutet av middagen hade jag dock insett att det faktiskt smakade gott så då både tuggade och njöt jag. Idag fortsatte jag att våga smaka sådant som jag aldrig trodde jag skulle äta; grillat hästkött. Det kändes lite knepigt att äta häst men det var mört och smakade gott. Jag nöjde mig dock med två tuggor. Jag hade lite funderingar efteråt på hur jag ställde mig till att äta häst men efter några vändor fram och tillbaka så kände jag att det egentligen inte är värre än att äta nötkött för vem är jag att värdera en häst högre än en oxe tex och oxfilé har jag mumsat i mig hel utan dåligt samvete! Läste även att självaste Malin Byard tydligen är för att äta häst och då kan det ju inte vara så illa. Hon är ju ändå hästtjejernas hästtjej nr 1. Jag kommer dock inte att gå till slaktaren och köpa hästkött, det räcker att ha smakat det. Vi får se vad jag ska testa här näst, grodlår?


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, grodlår låter som en ide:). Varför inte sniglar när du ändå är igång?

2012-07-28 @ 12:22:04
URL: http://www.saaka.blogg.se
Postat av: Sandra

Tack för din kommentar. Och du har så rätt så. Ibland undrar jag om bloggandet är något för mig,men det är skönt att ha den att falla tillbaka på ibland när amn behöver skriva av sig lite. Hoppas du ahft en fin helg och att allt är bra!

2012-07-30 @ 12:11:21
URL: http://www.saaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0