Ett kontrakt med mig själv

Jag har precis nu skrivit ett kontrakt med mig själv. Från och med nästa måndag ska jag göra allt jag kan för att ändra min livstil. Jag lever nämligen just nu extremt osunt och exempel på det kan ni få här:

  • Jag hoppar ibland över frukosten för att sedan vräka i mig några timmar senare
  • Ibland ersätter jag frukosten med godis
  • Jag äter godis/chips osv varje dag
  • Jag hinkar i mig cola light
  • Jag tränar inget
  • Jag äter inte middag på vardagarna och alldrig lunch på helgerna
  • När jag köper helg godiset köper jag enorma mängder, tex 250 g godis, en påse chips, dipp, en semla osv
  • Jag överäter och hetsäter
  • Jag har gått upp 4 kg på kort tid
  • Jag är trött och grinig

Som ni förstår så har jag satt mig själv i en ond cirkel. Ibland äter jag som om jag aldrig ska få se mat/godis igen. Jag har egentligen inga vikt problem utan väger väl kanske 65 kg till mina 178 cm, men med en sån här livsstil så lär det bara gå utför och även om det inte skulle synas på utsidan (vilket det gör) så mår ju inte insidan bra av att leva såhär.

Så här har ni mitt kontrakt med mig själv och för mig själv:


Så vad tror ni? Något jag bör lägga till kanske? Har ni några tips på att lyckas?
(Detta inlägg går att kommentera för det är skrivet från datorn så kom igen nu och hjälp mig)


Kommentarer
Postat av: Sin

Med min erfarenhet (alltså mina egna problem med maten) har jag insett att för mig så sätter kolhydrater som bröd, pasta och de flesta ris/havre/veteprodukter igång mitt sötsug. Då hetsäter jag någon gång under dagen. Äter jag däremot mer grönsaker och faktiskt mer fett i form av bra fetter så som smör m.m så blir jag knappt sötsugen alls. Och det är faktiskt första gången i mitt liv som jag slipper smyg/hetsäta.

Visst LCHF kanske inte är något man ska leva med resten av livet men att bryta en ovana med sockersug så är det den absolut bästa metoden jag har testat.

2012-02-19 @ 11:16:30
Postat av: Sandra

Det låter verkligen som att du har en mycket klok plan där Jennie! Inga förbud det gillar jag, för tror att det istället förvärrar. Hejar på dig. Missförstå mig rätt nu trodde inte att du åt "skräpmat" så ofta som du skriver. Du har ju en jätte snygg kropp. Fast allt sådant går i perioder vissa perioder är man hälsosammare andra mindre.

2012-02-21 @ 15:38:07
URL: http://saaka.blogg.se/
Postat av: Sandra

Måste bara tillägga att jag älskar bilderna från Turkiet!:) Blir det någon mer semester frampå?

2012-02-21 @ 15:39:54
URL: http://saaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0