Vad är det för fel på mig!

Jag får ont i mitt hjärta och i min magen när någon säger "Jag har inte råd med mer" ,  "Det var allt jag hade råd med" osv eller när någon ger bort något mot sin vilja.
Tittade precis på ett program på tv där dom var på en frisörsalong. Salongen var ganska skiten och när ägaren blev tillfrågad om personalen skulle städa svarade han, jag har en städhjälp som städar men jag har bara råd med ett par timmar.
Hur kan man få ont i magen utav något sådant?

Jag måste vara helt dum i huvudet.

En sak som jag får riktigt ont i hjärtat av det är faktiskt Alfons Åberg. Det finns en historia där när han slår en liten kille som börjar blöda för att han tror att han snott hans fotboll. Alfons får dåligt samvete och försöker hitta honom. När han ser honom i affären med en godispåse blir han glad och går fram till honom. Den lilla killen blir rädd och säger ta en kola, ta hela påsen, jag har inte tagit din boll jag lovar.
Då börjar jag nästan gråta för det gör så ont i mig. Ett litet barn som ger bort sin godispåse för att han är rädd!

Detta är en barnbok, en påhittad saga....
Ne något är ju fel på mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0