Varning för pizzamix!!!

Köpte 1 kg pizzamix i ostdisken i fredags som vi skulle ha till våra pizzor igår.  På framsidan står det pizzamix med gouda och det tyckte jag lät gott. Dum som jag var kollade jag inte innehållsförteckningen utan tog för givet att det andra som var i förpackningen också var ost!

När vi gjort pizzorna och dom var i ugnen så tyckte jag att det lycktade konstigt, ja rent av äckligt så vi tog fram osten och började läsa. Det visade sig att det bara var 29% ost och det andra var konstgjord skit rent ut sagt!

Den gick attt äta men det var absolut inte gott och förstörde hela min pizza som annars brukar vara himmelsk!!



Från och med nu så kommer jag läsa på varenda ostförpackning för att se att det verkligen är ost jag köper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0