Det händer grejer!

Igår var jag iväg på starta företags dagen i GBG och jag var så nöjd! Jag gick därifrån med massa motivation och inspiration till att starta upp mitt eget företag. Det finns en del saker som jag ska göra innan och sen tar det ju ett tag att bygga upp det men i framtiden så kommer jag iaf ge mig in i den världen. Vi fick lära oss om momser, skatter och andra saker som innan känts som en ren djungel. Nu blev det lite klarare även om jag ändå kommer behöva både karta, kompass och kanske även guide för att ta mig igenom alla bitar första året.

Idag ska jag försöka få tag på min a-kassa och ställa frågor till dom angående vad som gäller om jag skulle bli av med mitt jobb på förskolan! Antagligen kommer jag då få avskriva företaget för att ha rätt till a-kassa eller leva på smyckesförsäljningen vilket inte är det lättaste.

Nog om det för nu, det kommer nog många fler inlägg framöver.

Nu till något helt annat, nämligen min träning. Pga en liten förkylning så har jag ännu inte kommit igång med min personliga träning. Planerar att sätta igång på fredag och jag ser fram emot detta något enorm.
Igår körde jag ett MRL pass som inte blev helt lyckat. Redan på uppvärmningen så började min ena fot krampa, försökte stretcha och komma igång men då krampade till slut bägge fötterna och höll på i 5 minuter. Jag satt där med tårar i ögonen och försökte sträcka ut dom men dom ville inte alls vara med. När det släppte så körde jag lite för att sen behöva sätta mig ännu en gång med krampande fot. Antagligen berodde detta på att jag under dagen struttat omkring i högklackat och det är inte mina fötter vana vid längre!
Men men, det blir inte alltid som man tänkt sig, jag tog mig iaf dit och gjorde ett försök till att träna.

Idag är det jobb, jobb och jobb som gäller. Först jobb i barngrupp 8-16, sen hem och göra smycken, sen föreläsning 18-21. Den där föreläsningen är jag så osugen på attt gå på så det är inte sant. Hur kan man lägga en föreläsning till 21??? Jag kommer ju inte höra vad dom säger sista 2 h efter en heldag på jobbet. Det kanske bara är jag men min hjärna lär få koncentrationssvårigheter efter en dag på jobbet.

Dags för frukost, energi behöver man!

Ha det så gott =)!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0