Är det bara jag?

Det händer ofta att jag önskar att jag var "någon annan". Jag skulle vilja ha ett utseende som jag var stolt över. Jag skulle vilja ha en vältränad kropp. Skulle vilja vara  riktigt bra på något. Jag önskar att jag var framgångsrik. Det finns så många saker som jag skulle vilja ändra på när det kommer till mig själv. Visst vissa saker kan man ju påverka tex att få en vältränad kropp men det kräver ju vilja och jävlaranamma något som jag saknar om jag inte går helt all in och det vågar jag inte för då blir jag besatt.

Jag undrar om det bara är jag som är missnöjd med mig själv titt som tätt? Det känns ju inte direkt helt normalt och det verkar inte som att det finns andra som har samma mindervärdeskomplex som jag sitter inne med.

Ne nu ska jag sova och drömma mig bort till en annan värld!

Kommentarer
Postat av: Elin Åberg

Fortfarande en trogenläsare hos dig! :) & jag vet inte om jag nämnt det någon gång, men det är ju för att du är en person att se upp till. Du verkar vara lika fin inåt som du är utåt & det har gjort att jag har fastnat för dig o din blogg.

& nej, du är inte ensam om att ha massor av komplex, det tror jag dom flesta har, här har du en! kramar

2011-03-22 @ 08:36:31
URL: http://eliinaberg.blogg.se/
Postat av: sara

jag håller med, jag tror alla har komplex för något hos sig själv, du är verkligen inte ensam om det :)

2011-03-22 @ 12:09:04
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Frida

Ang http://lindahmaries.blogg.se/2011/march/svar-till-emelie.html#comment.



Personen i fråga känner jag väl och hon genomgår någon slags fjortiskris fastän hon är över 30 år. Yes du läste rätt hon är faktiskt 30 år även om hon mentalt verkar vara en fjortis. Pinsamt? Mm lite kanske men det förklarar väl hennes beteende. Hon var väldigt mobbad som liten så jag tror att hon försöker kompensera det på något sätt genom att vara kaxig i sin blogg nu. Du vet stor i orden liten på jorden ,det stämmer nog in på henne. Hon har något slags komplex som hon maskerar genom att verka överdrivet självsäker. De som i grunden är självsäkra behöver inte heller hävda sig själva. Så argumentera inte med den "kvinnan" hon fattar ändå inte.

2011-03-22 @ 18:56:10
Postat av: Frida

Nu säger jag inte att det är rätt att hon varit mobbad men det är nog bara en förklaring till varför hon är lite strange nu.

2011-03-22 @ 18:56:52
Postat av: Karin Olofsson

Tro mig Jennie du är verkligen inte ensam om dom tankarna.... Jag önskar att jag hade samma kropp som innan jag blev gravid med Allis men orkar inte göra något åt det, jag önskar att jag vågade stå på mig själv mer och säga ifrån när jag tycker saker är fel mot människor som beter sig illa och jag önskar att jag hade ett läshuvud så jag kunde läsa lite distanskurser här och där.... Listan kan bli lång men en vacker dag kanske jag tar tag i det och bockar av den så småningom:)

2011-03-22 @ 20:50:59
URL: http://kolofsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0