Varning för fransförlängning på citysalongen!

Som ni som följer bloggen vet så gjorde jag 28 juni en fransförlängning! Till en början var jag väldigt nöjd och kände mig riktigt fin! Bara efter några dagar började fransarna hänga på halvstång. Det står ju i broshyren man får att lösfransarna åker av i samma takt som ens egna fransar men problemet för mig varr att mina egna fransar hängde kvar. Jag var tvungen att dra bort en av fransförlängningarna och därmed även min egen frans eftersom den hängde in i ögat och salongen hade stängt. Efter 2 veckor så fick man ett fritt återbesök och jag tänkte att dom då skulle fixa till det som blivit fel.
Dom tog bort fransarna som hängde och så satte dom nya. Nöjd gick jag därifrån i tron att dom denna gång skulle hålla i dom 4-8 veckor som det står att dom ska!
Men jag hade fel. Efter 3 dagar så började det ena ögat släppa på ytterfransarna och efter 4 dagar släppte ytterfransarna på andra ögat!
Eftersom dom hade stängt tor-sön så kunda jag inte ringa för attt få det fixat utan jag fick gå med fransarna hängandes! Inte bara var det fult utan det irriterade givetvis även mitt öga!

Direkt på måndagmorgon ringde jag till Citysalongen för att få en tid så dom kunde ta bort fransarna! Jag fick som tur var en tid samma dag! När jag låg där och fick fransarna borttagna så frågade jag en ledande fråga efetrsom svaret för mig var självklart:
"Det kostar ingenting att ta bort fransarna nu eller?"
Till min stora förvåning kom inte det svar jag trott utan istället fick jag veta att jag skulle behöva betala 350:- för att ta bort dom.
Jag ifrågasatte det då eftersom jag tyckte det var konstigt att jag skulle behöva betala då dom gjort ett dåligt jobb!
Hon svarade då med att dom ändå är så billiga.
Kort sa jag till henne att jag inte tycker 700:- är billigt då det inte sitter kvar.

Efter det så var det ganska tyst under tiden hon höll på!

Jag betalde dom 350:- när hon var klar och gick förbannad därifrån!

När man betallar 700:- för något som ska hålla 4-8 veckor så är det en skandal då det inte ens håller ordentligt i 3 dagar. Oavsett om det beror på hur mina fransar sitter eller något annat så ska dom vara så kunniga att dom ser hur dom ska sätta fransarna för att det ska hålla! När dom gör ett dåligt jobb så borde dom åtminstonde ta bort det gratis men i min mening borde dom även ha gett mig pengarna tillbaka eftersom det inte fungerade!
Men jag betalade alltså totalt 1050:- för att ha fina fransar i totalt 7 dagar (4 efter första gången och 3 efter återbesöket)! Dessutom behövde jag gå och se ut som en clown i 14 dagar och få skav i ögonen! Så kort och gott så betalade jag för ingenting!
Dessutom är mina riktiga fransar förstörda och inte sig lika. Jag som innan haft ganska täta fransar har nu ett par spindelben! Många tårar rann ner från dom små ögonen när jag såg detta =(, men men jag gjorde ett misstag och var naiv. Jag trodde att dom som gjorde sånt här kunde det och att det gick att lita på deras kompitens.

Jag är inte den som är påstridig tyvärr men det jag kan göra nu är bara att varna er andra så att ingen annan går på samma nit! Gå hellre till en annan salong och lägg 200:- till 400:- mer och få det riktigt gjort!


Att behöva gå och se ut såhär är inte roligt och ännnu mindra roligt blir det då man betalat pengar för det!

Kommentarer
Postat av: Nattis

Jag tycker verkligen synd om dig när jag ser detta inlägg. Tyvärr så är det oftast plånboken som väljer vem man ska gå till. Jag vet däremot att Xtreme Lashes är riktigt duktiga. De tar visserligen lite mer betalt men för mig var det värt det. Jag har själv haft dem fransarna flertalet gånger och jag är lika nöjd varje gång. Om du är intresserad så tycker jag absolut att du ska googla dig fram till deras hemsida...

2011-08-18 @ 21:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0