En fullspäckad dag efter en underbar helg!

I helgen åkte vi ut till landet för att njuta och fira Johan som fyllde 29 år! Fint väder fick vi på hans födelsedag och det blev en väldigt lyckad dag med gos mat och trevligt sällskap!



Jag gjorde jordgubbstårta för första gången i mitt liv och utan att vara för skrytsam så var den väldigt god!


Idag gjorde jag en CT (röntgen på hjärnan)! För två veckor sedan sökte jag nämligen läkare efter att ha fått synbortfall och kraftig huvudvärk vid två tillfällen! Riktigt läskigt var det då jag på riktigt trodde jag höll på att bli blind. Fick panik och dagen efter det hände så ringde jag till vårdcentralen för att dom skulle få kolla att allt stod rätt till. Trodde dom skulle säga att jag behövde glasögon men det berodde tydligen inte på något synfel utan läkaren trodde på migrän. Han ringde runt till lite kollegor och nevrologen (stavas det så?) tyckte att han skulle ksicka mig på en sån här röntgen.
Det är ju säkert inget farligt men det är klart att man är lite nervös eftersom det var något jag inte kan likna med nått annat jag upplevt och man börjar ju föreställa sig hur tumörer växer på hjärnan osv. Får svar inom en vecka och då kan jag andas ut (förhoppningsvis)!

I samband med detta besök på röntgen så passade jag på att kolla efter bikini eftersom det inte gick så bra sist hade jag inga förhoppningar. Men till min stora glädje hittade jag massa som jag tyckte om men jag begränsade mig till 3. Två som är nästan likadana och en som bryter av lite =)!

Ja som ni ser är dom två till höger i samma sort bara bh:n som skiljer dom åt men det gör inget för jag tyckte så mycket om den =)!

Blev en snabb burgare med mammsen innan vi åkte till morfar på en fika.
Väl hemma var det bara att vända och bege sig till citysalongen för återbesök med fransarna och det behövdes verkligen trots att det bara gått 2 veckor! Hoppas dessa håller lite bättre!

Nu soffan och kanske lite städ! Snart har jag ju semester och då behöver det vara fint här hemma =)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0