Förutfattade meningar om människor

Jag får ont i magen då någon talar illa om mig eller då jag vet att någon inte tycker om mig. Spelar ingen roll om jag inte känner personen och jag vet att det bara är förutfattade meningar, det gör mig ledsen ändå.
Jag har också förutfattade meningar om människor, det tror jag vi är många som har. Jag försöker att alltid ge alla en chans, oavsett vad jag tror om personen och oavsett vad jag hört om honom/henne.

Jag är glad att det finns andra som tänker som jag. Det finns de som vågar släppa in trots förutfattade meningar. Har en vän nu som tidigare verkligen tyckte illa om mig. Om hon inte varit så öppen för att ge människor en chans så hade vi aldrig haft varandra idag.


När jag får veta att någon pratat om mig negativt blir jag frustrerad. Jag ältar och tänker. Hur ska jag vara istället? Borde jag se ut på något annat sätt? Är det de som gör det?


Hur hanterar ni situationer då ni vet att människor har förutfattade meningar om er?


Kommentarer
Postat av: Jen

God morgon!

Det där med förutfattade meningar är trist. Jag har det själv och jag älskar när den personen jag har det om faktisk felbevisar mig.

Och visst är det himla härligt när man kan göra det?

Förutfattade meningar är ju just det och stämmer tack och lov sällan.



Ha en skitgo helg och ett gott nytt år snyggis!



Kram

Jen

2011-12-30 @ 07:53:41
URL: http://www.jennielarsson.se
Postat av: Sandra

Håller helt och hållet med dig. Tyvärr verkar det dock som att vårat samhälle är format idag för att vi ska ha förutfattade meningar eller rättare vi människor har gjort det så i jakten efter perfektion som inte finns.. Men så finns de där få som öppnar armarna för alla och tur är väl det:). Är nog som dig som ältar och vrider och vänder, har dock blivit starkare med tiden och ältar inte längre än en stund. Är denna personen värd att älta för? Det är du som ska må bra och jag är alldeles säker på att du är toppen som du är!:)

2011-12-30 @ 09:04:50
URL: http://saaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0