Lyxfällan

Jag sitter och tittar på en repris av lyxfällan. Det är ett par på 20 och 22 år som har skulder på över 600000. Hur f*n är det möjligt?!?!??!?!?
Jag har köpt en dator på avbetalnning och tänkte noga igenom det innan så att jag hade råd att betala dom 500:-/månad i ett år som det krävde. Det är det enda jag köpt på avbetalning i hela mitt liv!

Hur tänker man när man köper grej efter grej för pengar som man inte har?? Jag förstår om man tar ett lån för att köpa en bil om man behöver en, men inte när man redan har en bil.

Hur kan man gråta över att behöva bo trångt när man dragit på sig skulder på över en halv miljon??

Nej jag sitter chockad över hur människor kan hamna i en sånhär situation! Förstår det inte alls. Hur naiv är man? Jag är väldigt oekonomisk men trots det så kan jag inte förstå dessa människor. Man får helt enkelt anpassa sig efter sin ekonomi. Leva efter dom pengarna man har och inte bara det liv man vill leva.



Personerna som får hjälp i programmet har tur för jag tvivlar starkt på att dom hade löst det annars så det är ju en bra programidè!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tyvärr är det ju vissa som är med (Vanita i senaste avsnittet, har du inte sett det gör det - jäkla parodi, värsta avsnittet någonsin) som inte förtjänar att bli hjälpta, som borde få hamna i skiten för att en gång för alla få ta konsekvenserna av sina ogenomtänkta handlingar. Se Vanita så förstår du vad jag menar :)

2010-10-26 @ 07:09:36
URL: http://minigamer.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0