Inspirerad av deltagarna i Lyxfällan

Nu menar jag inte att jag inspireras av deras sätt att leva innan dom fick hjälp utan givetvis efter! Jag lever väldigt slösigt och köper ofta onödiga saker. Mina pengar hade helt klart kunnat gå till andra saker, roligare saker, bättre saker!
Jag har tex aldrig rest utomlands (utan mina föräldrar eller handbollen)! Det är något som jag vill göra men om jag ska ha råd så MÅSTE jag ju lära mig att spara pengar! Så idag startade jag med att föra kassabok! Ska försöka tänka till när jag är och handlar så att jag inte köper saker som bara står och blir dåligt i kylen tex för det är att kasta pengarna i sjön även om det bara handlar om en mjölk, en keso, en turkisk youghurt, några päron, kaviar osv. Det blir mycket pengar i det stora hela när man hela tiden slänger mer än hälften av allt. Nu är jag peppad till 1000 för detta. Hoppas att jag lyckas och att jag kommer ihåg att spara kvitton och föra in det i min fina bok!


Kommentarer
Postat av: Sara

det har jag länge tänkt ta tag i att göra men har aldrig blivit. men nu jävlar ska jag också ta tag i det. så man kan spara pengar :)

2010-10-26 @ 19:46:52
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Maria

Försöker också tänka så där och för det mesta går det bra, men ibland blir man dumsnål och lägger pengar på saker som i slutändan kostar mer än om man kör på den vägen som känns dyrare från början (exempelvis att bleka håret hemma).



Funderat över Vanita och varför jag stör mig så mycket på hjälpen hon fick och kan väl kort säga att jag inte tror att hon lärt sig ett dugg av att få hjälp, bara att det går att leva i sin drömvärld utan att behöva jobba för den för någon löser det alltid åt henne. Fast skulle gärna vilja se hur det gick för henne efter Lyxfällan, hoppas ju som ändå på att hon vaknade upp lite grann. Tror förresten aldrig att hon insåg hur stora problem hon hade satt sig i riktigt, eller så var det hela jättemedvetet och bara ett jippo så hon skulle få sina 15 minuter ;)

2010-10-26 @ 20:13:07
URL: http://minigamer.webblogg.se/
Postat av: Maria

Var in på Vanitas blogg och det ligger nog mycket i det du säger, att hon har en fasad mot världen. Men blir på något konstigt sätt glad av att läsa bloggen, hon verkar så positiv hela tiden och även om det är lite naivt smittar det av sig :)



Själv har jag strama tyglar om ekonomin just nu för att jag sparar pengar för att kunna göra något roligt av mitt liv och då vill jag ha en buffert om mina drömmar inte riktigt blir som jag tänkt mig :)

2010-10-27 @ 07:40:10
URL: http://minigamer.webblogg.se/
Postat av: eemmaaj - saveu ♥

Du får jättegärna berätta vem du tycker bär klänningen bäst på min blogg, :') Kram ♥

2010-10-27 @ 12:17:23
URL: http://saveu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0