Choklad och te hjälpte inte

Igår köpte jag te (som jag annars inte ens dricker) i hopp omm att blir bättre. Jag köpte även choklad bara för att det är så gott.
Tyvärr blev jag inte bättre under natten utan tvärtom. Ännu mer höjd temp, ont i kroppen, ont i huvudet och hostar grönbrunt slem! Jag hade med andra ord inget annat val än att stanna hemma och tycka synd om mig själv. Förlorar massa pengar dessutom, hur skoj är det. Tycker att vi inom omsorg och vård ska slippa karensdagen (heter d så?)! Barnen kommer snoriga, hostiga och halvsjuka till oss. Vi kan inte neka dom och vips så blir vi sjuka. Ännu värre med dom inom vårdens om dagarna i ända tvingas möta magsjukor och andra äckliga saker. Men tyvärr skulle det nog utnyttjas en hel del av människor utan arbetsmoral.

Nu ska jag snart försöka pilla i mig lite frukost. Var sugen på chokladen som ligger i kylen men ne det får bli något nyttigare =)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0