Tandläkaren

Jag har under snart 3 år haft en "tandläkarförsäkring". Det innebär att man betalar en viss summa i månaden och för det får man 2 tandläkarbesök och eventuella lagningar osv görs utan extra kostnad!
Hur mycket man betalar bestäms genom en unersökning av tänderna. Jag hade tur som hade bra tänder så jag hamnade bara på 45:- i månader vilket känns väldigt överkomligt om man jämför med hur mycket det kostar att gå till tandläkaren och kanske laga något hål!

I januari ska jag på min sista kontroll och nu börjar jag känna paniken komma lite. Jag har givetvis borstat mina tänder 2-3ggr per dag men sen har jag slarvat väldigt mycket. Tandtråden har bara åkt fram emellanåt och en mellanrumsborste har jag inte ens ägt förrens förra veckan. Men nu tänkte jag att jag har 2 månader på mig att sköta mig som jag ska.

Jag plockade fram min eltandborste som jag fick av Johan för två eller tre år sen då han vann den när han blev matchenslirare någon match. Den har legat helt orörd uppe på min garderob och där gör den ju ingen nytta. Jag köpte Listerine som jag skjöljer med morgon och kväll. Fy f*n va ont det gjorde i början att använda den kan jag lova. Om ni inte testat den så gör det. Tungan domnar i stort sett bort! Hur som helst så har jag även köpt mellanrumsborte för att komma åt där jag har min tandställning och en sån där käck tandtrådshållarre så att jag kommer åt längst in! Flourtabletterna är med mig varje dag så att jag kan ta efter måltiderna och jag tuggar även extra efter.



Dock så tror jag att min försäkring kommer bli dyrare efter denna perioden om jag vill ha kvar den. Jag har iofs äns å länge inte haft något hål eller något annat besvär men det kommer jag säkert ha nu bara för att jag ska teckna nytt avtal. Om summan hamnar på 100:- så gör jag det utan problem kommer den däremot upp i över det så får jag tänka om det verkligen är värt det!

Slut på denna ointressant roman om min tandbortning och mina tänder.
Var det någon som ens läste igenom det?


Kommentarer
Postat av: Malin Pettersson

Jag läste..! =) Jag har pissdåliga tänder.. eller det var väl att ta i.. haha.. men jag får lätt tandsten och luktar apa i munnen..!! Slarvar som FAn med att sköta mina bissingar så tur att både påminde mig om hur dålig jag e och tips på bra saker att göra för sina tänder=) Jag måste ju bums skaffa sån tanläkarförsäkring!!! Kram

2010-11-02 @ 14:25:03
URL: http://mulanpettersson.blogg.se/
Postat av: Sara

jag var dit igår :) hade samma problem med att teckna nytt abonnemang. men jag fick veta att en visdomstand växer snett och det är för stor risk så det skulle kosta 2500 kr PER ÅR! så jag tog inte det, kände inte jag hade råd med det. men hon sa också att grund"taxan" har hur som helst höjts för typ ett eller två år sedan, så även om du inte har något "fel" så kan du nog räkna med att det höjts lite. :(

2010-11-02 @ 16:32:18
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Jennie S

Jag läste ! Har precis haft tre besök hos tandläkarn och är väldigt glad att jag också har den försäkringen ! Jag sköter mina tänder på samma sätt nu efter jag vart där. Eltandboste, tandtråd plus sticka. Tablett morgon och kväll ! Kämpa på de är värt de!

2010-11-02 @ 17:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0