Magkatarr

Har varit lite frånvarande på bloggen i ett par dagar, det beror på att jag inte mått så bra. I måndags kväll så blev jag väldigt illamående en stund efter träningen så jag gick och la mig i hopp om att det skulle släppa. Tack och lov så hade det släppt när jag vaknade. Jag tänkte att det nog berodde på att jag åt godis efter träningen och bestämde mig för att äta riktig mat istället efter träningen på tisdagen. Tyvärr så blev jag även då illamående och fick gå och lägga mig. Illamåendet var borta när jag vaknade på onsdagen och höll sig borta hela dagen. På torsdag vaknade jag med ont i magen men tänkte att det nog skulle gå över under dagen så jag åkte till jobbet. Mådde lite småilla under morgonen men fick i mig två smörgåsar. Jag var helt osugen på mat när vi skulle äta lunch så jag hoppade över den. Det magonta hade släppt och det kändes väldigt skönt.

På rasten som jag hade vid 14 så stod det muffins framdukat och jag blev jätte sugen så jag åt av dom, sen tog jag även en smörgås till mellanmål. Det kändes bra i ungefär 30 min sen fick jag sånna magkramper att jag inte kunde stå rakt. Jag fick ringa min pappa som fick hämta mig på jobbet. Han körde mig hem till dom och jag fick lägga mig i mitt gamla rum. Det var helt hemskt, gjorde så otroligt ont. Fick tuggtabletter som hjälpte lite efter en stund. Värken var inte längre lika stark men i stället satte ett illamående igång igen. Fick två andra tabletter mot magkatarr efter att jag pratat med min syster. Dom tog bort all värk men illamåendet var kvar.

När pappa och mamma körde hem mig på kvällen så tog jag bara av mig skorna vid dörren och sen slängde jag mig i sängen där jag sedan låg hela natten med undantag för då jag gick upp i tron om att jag skulle behöva spy.
Men jag spydde aldrig, jag låg bara illamånde och nästintill sömnlös hela natten.

När morgonen kom var jag fortfarande helt spyfärdig. Jag ringde vårdcentralen och fick en tid, sen ringde jag min pappa som kom och hämtade mig igen för jag ville inte vara själv.
Kunde inte äta något på hela dagen och trodde vid flertal tillfällen att jag skulle spy men inget kom. Jag var helt slut.

Väl hos läkaren så fick jag samma diagnos som min syster gett mig, magkatarr! Fick tabletter mot illamående vilket var min räddning. Igår kväll fick jag äntligen tillbaka aptiten efter 1dygn helt utan mat coh dryck, jag fick i mig några kex, lite saft och en halv isglass. Idag hoppas jag på betydligt mycket mer för jag har inte råd att förlora mer i vikt nu.

Nu ska jag sätta mig i soffan brevid Johan och lördagsmysa lite!

Kommentarer
Postat av: jennie

God morgon!

Hoppas att du känner dig bättre idag. Det är jobbigt och obehagligt med magkatarr. Jag har haft det till och från sedan jag gick i åttan. Ända trösten när det gör sådär ont är att för varje sekund det känns skit så är det närmare tills det känns bra igen. Kom ihåg det!



Kram

Jennie

2010-11-14 @ 09:47:53
URL: http://www.larssonjennie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0