Stora nyheter

Igår blev jag erbjuden ett jobb på en förskola som jag idag tackade ja till. V 32 börjar jag på mitt nya jobb och det är verkligen blandade känslor jag har inför det.

Jag kommer sakna mina underbara arbetskamrater. Det är få förunnat att jobba med ett så underbart lag som jag fått göra och jag har lärt mig en jäkla massa av dom. Dom har stöttat mig både i jobbet och privat vilket har gjort att jag orkat ta mig igenom en völdigt jobbig period i mitt liv.

Det är inte många som gråter när dom blir erbjudna ett jobb. Jag gjorde det igår för jag visste att jag skulle "vara tvungen" att tacka ja. Jag har vetat att mitt vikariat någongång skulle ta slut men jag har skjutit det framför mig och inte velat se det. Men igår blev det så på riktigt.
Det är inte bara arbetskamraterna jag kommer sakna utan även barnen såklart. Hela paketet! Jag har nästan aldrig känt att jag inte velat gå till jobbet. Jag har älskat mitt jobb!

Man vet vad man har men inte vad man får.

Givetvis så är jag även glad över denna chansen som jag får. Det kommer bli otroligt spännande och garanterat lärorikt att komma till ett nytt ställe. Det blir en utmaning. Jag är tacksam att jag fick detta erbjudandet fast jag inte har någon utbildning. Det är väldigt smickrande att dom tror på mig såpass mycket.
Jag är 24 år, outbildad och blir erbjuden ett jobb, snacka om att ha turen på sin sida.

Nästa vecka ska jag hälsa på det nya stället tänkte jag. Jag är nervös och spänd redan nu. Har nog inte riktigt förstått det utan det kommer nog först när jag om 4 veckor packar ihop alla mina saker från jobbet.


En annan stor nyhet som har hänt är att jag mår bra nu. Jag känner att jag lever, något jag inte har gjort ordentligt på 1 år. Jag var hos terapeuten idag och för första gången så grät jag av lättnad och glädje, inte av hopplöshets känslor och ångest. Det är som om det helt plötsligt har lossnat för mig. Det går inte riktigt att beskriva, men jag ska försöka gå in mer på det på den gamla bloggen för dom som är intresserade av det.


Det var dom två stora nyheterna som jag hade att komma med!


Kommentarer
Postat av: Gröna Anna

Jättekul, grattis! :-) Det är ju förstås en stor omställning med ny arbetsplats, men jag hoppas du kommer trivas snart - det brukar ju lösa sig när man kommit in i gängorna litegrann.

2010-05-12 @ 17:27:27
URL: http://www.metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: Sara

åh, stort grattis! är det ett fast jobb? sjukt bra mycket smickrande det måste vara :D

2010-05-12 @ 19:21:24
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Emma

Grattis :)

2010-05-15 @ 16:05:12
Postat av: enmamma

Vad kul! Och grattis till jobbbet!Och härligt att läsa att du mår så bra nu, att du känner att du lever.Kram!

2010-05-16 @ 15:57:18
URL: http://enmamma.blogg.se/
Postat av: sandra

Grattis till det nya jobbet! Förstår att det är med blandade känslor du går igenom detta. Tro på dej själv, säker på att det kommer bli super bra:) Kram

2010-05-16 @ 15:59:10
URL: http://saaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0