En ny granne

När jag gick upp imorse såg jag till min stora förvåning att jag fått en ny granne. Det är inte vilken granne som helst utan jag har fått en gäst på min balkong. En mås har flyttat in i min blomlåda!! Han/hon har flugit dit massa gräs och pinnar och gjort det riktigt fint. Jag hade tänkt att jag skulle plantera blommor där men nu kanske jag får lägga ner och låta måsen få ha kvar sitt fina bo. Kanske blir det måsbebisar som får växa upp här hos mig =).
Tror dock att jag kommer få ringa störningsjouren både en och två gånger och klaga för måsar har en tedens att väsnas i tid och framför allt otid.


Här kommer min granne med lite nytt virke till bygget


Stampar till det så att det blir fint.


Klar!


Visst är det ganska fint... här behövs inga blommor inte.. jag har ju växter så det räcker och blir över. Dessutom en mås.. det är ju ganska vackert i sig!


Kommentarer
Postat av: Jillsan

Hahahaha! Kul att den grannen lördag- och söndagmorgon! :-) Pappa hade en fiskmås som gjorde samma sak på hans altan. Den kom tillbaka flera år. Problemet var när man ville sitta och fika i solen på altanen och fiskmåsen fått ungar...............fiskmåsattacker är lite läbbiga faktiskt. Allra helst när man har en kopp hett kaffe i handen.

2010-05-04 @ 07:58:09
Postat av: Gröna Anna

Nej vad gulligt! Men det kan bli lite svårt att sitta på balkongen i sommar i så fall? I värsta fall kan ju mamma mås bli vettskrämd och lämna sina ungar att dö.

2010-05-04 @ 09:38:01
URL: http://www.metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: Emma

Måsattack är inget att rekommendera..men gulligt att just den måsen valt din balkong, betyder att den ser mest hemtrevligast ut:)

2010-05-04 @ 10:52:52
Postat av: Jennie

Jill: Haha ja jag har varit med om det för 2 år sen och då bodde ungarna ändå 30 meter bort från min balkong men dom attackerade oss ändå.



Emma: Tror du måsar tänker så =)?

2010-05-04 @ 20:40:49
URL: http://nennie.webblogg.se/
Postat av: Malin

Haha! Jag dör va roligt! Vilken granne...eller inneboende? du har fått. Va fint han gör i din blomlåda! :)

Kram!

2010-05-05 @ 00:04:47
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/
Postat av: Emma

Hemtrevligt går nog först på listan hos måsar :)

2010-05-05 @ 23:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0