Vilken dag!!!!

F R E D A G ....
L Ö N.....


Vilken fantastsik kombination. Trots att jag var sjuk 1 vecka förra månaden som drogs på denna lönen så känns min ekonomi ljus denna månaden. Förhoppningsvis kommer den kännas ännu ljusare nästa månad för har betalat av det sista på datorn och på tvbänken nu så 900:- mindre/ månad i framtiden. Det känns inte alls dumt måste jag säga.

Jag är en av dom där slarviga som gärna lever upp hela månadslönen. Spara är för mig något svårt och okänt. Har jag lite räkningar en månad så har jag god ekonomi och har jag mycket räkningar så ser den lite tajtare ut. Ska nog försöka ta tag i sprandet snart. Någongång måste jag ju bli vuxen och ordentlig jag med.

Hur gör ni? Är ni ekonomiska?

Kommentarer
Postat av: Gun

Vi lägger undan till de räkningar som kommer kvartalsvis osv, och spar allt vi kan, så lite ekonomiska är vi i alla fall.



Sv: Jag såg en kommentar någonstans och reagerade på namnet, så jag kollade, och det var du! :)

2010-03-26 @ 08:37:28
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha jo jag är nog samma - första veckan lever jag loppan, sen är det vatten och bröd och suktande efter shoppinbara varor som gäller ;) Håller dock på att ändra på det - hjälper om man har tex en resa eller ett större köp att se fram emot.

2010-03-26 @ 13:08:35
URL: http://minigamer.webblogg.se/
Postat av: Gröna Anna

Jag är urdålig på att spara, men jag håller mig alltid på rätt sida marginalerna i alla fall. Spara får jag göra när jag börjar tjäna lite mer pengar så att det faktiskt kan bli något över...

2010-03-26 @ 16:08:54
URL: http://metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: Sandra

Vill ju lova att det märktes i butiken att det var fredag och löningshelg:) Glatt stämning bland folk och de handla som att de aldrig skulle sett mat förut:P



Jag är nog tyvärr en slösa jag med, ska försöka bli mera ekonomisk. Har märkt att det är alla det där små summorna som gör att det drar iväg, en tidning där, tuggummi där, ett nagellack där ja du vet sådana där små onödiga men ack så roliga saker:)

2010-03-27 @ 11:16:41
URL: http://saaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0