Snart slutar jag

Idag har vi haft studiedag på jobbet. Mina arbetskamrater har suttit i lagen och planerat inför hösten medans jag suttit ensam och fixat med pappergöra. Först idag blev det så "påriktigt" att jag inte längre ska jobba kvar. Jag kände inte av den annars så härliga gemenskapen, jag delade inte alla skratt och var inte med i några diskutioner. Jag satt för mig själv i klassrummet brevid, vägg i vägg och kände för första gången på riktigt att det snart är dags att lämna jobbet. Det kändes så tomt och det var riktigt jobbigt. Snart tillhör jag inte det där underbara arbetslaget som jag gjort hela året. Snart ska jag få nya arbetskammrater på ett helt nytt ställe.
Jag kan bara hoppas att dom är hälften så goa som dom jag haft under min tid på skolan.
Trots ett jobbigt år så har jag aldrig känt att jag inte orkat gå till jobbet och det är tackvare alla fina, goa, underbara människor som jag haft runt mig varje dag.
Så som sagt, om mina nya kollegor är hälften så fantastiska somm mina nuvarande så kommer jag bli lycklig!





Kommentarer
Postat av: Malin Pettersson

ja hoppas verkligen att du får underbara arbetskamrater.. jag har stått ut med rena idioter i 8 års tid nu så jag MÅSTE komma därifrån.. lider av ren jävla ångest över att behöva gå till jobbet för jag vantrivs så med mina jobbar kompisar... utfrysning och mobbning och ren jävla skolnivå är vardagsmiljö på det stället!!! Så hoppas verkligen du kommer till ett bra ställe... Stor kram

2010-06-16 @ 16:43:59
URL: http://mulanpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0