Rensning av garderoben

Kläder är inte gjorda för långa, normal stora människor. Idag har jag fått kasta över 20 tröjor/linnen mm för att dom är för korta. Dom passar i omfång men som sagt så är dom för korta. För några år sedan brydde jag mig inte så mycket om lite av magen syntes lite, men nu så känns det väldigt långt borta och jag vill ha kläder som täcker!
Jag skrev om detta en gång i min gamla blogg och fick en jävligt dum kommentar om att kläder är gjorda för långa smala personer för att modellerna är långa och smala. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Personen som skrev det var uppenbarligen kort.
Jag har sedan jag var "liten" varit lång. Jag var 176 redan som 12 åring. Då var jag dessutom smal och lång och då finns det verkligen inga kläder som passar.
Kanske är det just därför mitt klädintresse = noll! Jag har i stort sett inte kunnat välja vad jag ska ha för kläder utan jag har fått köpa det som passat i storlek.

Nu när jag har börjat rensa min garderob inser jag att jag måste ge mig ut och shoppa snart och det har jag ingen som helst lust med =(! Skulle vilja ha en personlig shoppare. En som kunde hjälpa mig hitta snygga kläder som jag trivs i och som passar. Men innan jag vinner drömvinsten på lotto med Johan så får jag nog nöja mig med att försöka leta på egen hand.


Kommentarer
Postat av: Gröna Anna

Hm, skumt, jag är 1,76 och jag brukar inte ha några problem att hitta kläder som passar, i princip allt passar i normala storlekar (är ju ganska hooked på mode och shopping också). Men alla är ju byggda olika.

2010-06-08 @ 00:21:04
URL: http://www.metrobloggen.se/gronaanna
Postat av: Malin

Usch va trisst det måste vara.

Har en kompis som är runt din längd. Hon brukar inte, vad jag vet, ha problem med att hitta kläder.

MEN det kanske är så att du har lång överkropp?! Det kan jag tänka mig gör att det blir svårt att hitta tröjor som passar.

Tycker iofs att dom flesta tröjor krymper fort på längden. Jag som inte är särskilt lång har mängder av för korta t-shirts i byrån som jag borde slänga.

Dessa klädproblem.

Tänk om man fick ett par tusenlappar i månaden att bara handla kläder för. Det hade vart trevligt!! :)

Kram!

2010-06-08 @ 13:46:47
URL: http://malansnyaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0