Fina saker på min kyl!

För två veckor sedan fick jag en teckning av en elev. Det får man då och då när man jobbar med barn, men med handen på hjärtat så brukar dom åka i papperskorgen nästan med en gång som barnet lämnat rummet. Men just denna teckningen var speciell för h*n som målat den är ingen person som brukar sitta och måla. H*n hade suttit uppe till kl 21 och klippt, klistrat och färglagt och den var bestämt till Jennie. Dagen efter hade dom glömt teckningen, men gick tillbaka in för att hämta den. När h*n kom till fritids så berättade dom där att jag inte skulle komma på två veckor. H*n hade blivit besviken, men teckningen fick ingen annan, för nej den var ju till Jennie.

Jag kom upp till jobbet just den dagen för att hämta en sak och fick då teckningen. Det värmde verkligen i hela kroppen och jag la den i min kalender och såfort jag kom hem fick den en plats på min kyl. För den teckningen var inte som alla andra teckningar, den var speciell.

En annan sak som gjorde mig väldigt glad var ett kuvert som låg på min dörrmatta i torsdags. Jag får inte ofta post så jag slet upp det för att se vad det var. I kuvertet låg ett kort, 100 kr coh en trisslott. På kortet stod det:

"Hej!
Hoppas allt är bra med dej och att vi ses i sommar. Hörde att du fått nytt arbete till hösten.... kul med barn =).
Glad sommar och ha en skön midsommar
Kram Eva

Följd dina drömmar
-Det är ditt liv
"

Det tog ett tag innan jag förstod att det var Johans mamma Eva som hade skickat det. Blev väldigt glad för både pengen och trisslotten, men gladast blev jag för kortet och att hon tänkt på mig =). Kortet fick även det en plats på min kyl!





Kommentarer
Postat av: Emma

Sånt värmer verkligen! Fina saker, bra med kylskåp så man kan hänga upp de där och se de varje dag och bli lite extra varm i hjärtat!(+ lite mat innanför kylskåpet kan vara bra :p)

2010-07-01 @ 08:54:06
Postat av: Gröna Anna

Åh så gulligt gjort (av både barn och "svärmor"). Det är verkligen tanken som räknas! :-)

2010-07-01 @ 18:00:23
URL: http://www.metrobloggen.se/gronaanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0