Vaken natt

Vaknade inatt av att jag mådde hemskt illa. Blev liggandes på toalettgolvet hemma hos Johan ett tag men då inget hände la jag mig igen för att en liten stund senare behöva gå upp igen. Så höll jag på nästan hela natten. Magen körde med mig och jag mådde illa men jag kräktes tack och lov aldrig. När klockan närmade sig 6 och jag knappt sovit något så sms:ade jag mina arbetskamrater för jag vågade inte chansa på att åka till jobbet eftersom jag fortfarande mådde väldigt illa och det kändes som att jag skulle behöva spy vilken sekund som helst.
Jag körde hem runt 7, hade en plastpåse med mig för säkerhetsskull och jag hoppades innerligt att jag skulle slippa använda den.
Väl hemmma så la jag mig. Lyckades somna efter en stund och när jag vaknade så mådde jag bra. Inget illamående och magen var lugn.
Jag har kunnat äta ordentligt och jag känner mig som vanligt.

Vad det var som spökade inatt vet jag inte riktigt, antagligen bara min mage som krånglade för mig som den har gjort så många gånger förr.
Ska ta mig till affären strax och handla för jag har ingen middagsmat hemma.

Tror jag ska försöka börja tänka på vad och hur jag äter. Jag har en mage som ganska ofta krånglar och jag tror att om jag äter rätt så kan jag nog till viss del få bukt med den. Ska ge det ett försök att äta nyttigt. Läste dessutom att motion är bra för magen så ska försöka komma igång med små promenader igen. Kanske inte hinner så mycket innan semesttern och inte heller på semestern, men efter så ska jag bli hälsan själv ;)!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hehe har sagt så ett bra tag nu men onyttig mat är ju så gott =) Dock känns det lite bättre när man tränar, då kan man äta vad man vill med gott samvete. Fast har du problem med magen kanske du ska kolla om du är allergisk mot något. Ta hand om dig...och magen =)

2010-07-12 @ 16:35:48
Postat av: Emma

Har själv haft samma problem och i de flesta fall så hjälper motion rätt bra! För mig iaf! Du kan ju börja promenera varje dag 60 min i rask takt och se efter 2 veckor om magen blir bättre annars så får de blir besök hos Doktorn ..



Hoppas du mår bättre!

2010-07-13 @ 19:52:22
Postat av: Jennie

Sofia: Jag vill försöka byta matvanor för magens skull men som du säger så är det svårt då jag är så svag för onyttig mat =). Men får börja med att motionera mer och hoppas attt det hjälper =). Jag tål inte för fet mat, det vet jag, men mer än så vet jag inte. Glutenn och laktos är uteslutet efter tester.

Tack, ska försöka ta hand om mig själv och magen fast det nu snart vankas semester =)



Emma: Promenera 60 min i rask takt varje dag =)? Är du tokig? Fast om det fungerar så är det värt det. Tycker bara det är så tråkigt att vara ute och gå själv. Jag har besökt doktorn och gjort både gastreskopi och magnetröntgen utan att dom hittat något fel så antagligen är det IBS som jag lider av.

Tack för tipset, ska försöka med det faktiskt, ska bara försöka hitta någon hurtbulle som vill hänga på!

2010-07-13 @ 21:38:12
URL: http://nennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0