Vaniljkola

När jag ändå lägger ut recept så kan jag ju även lägga ut världens godaste vaniljkolarecept som jag fått av min vän Lollo och bara ändrat lite på det:

Ingredienser:
100 g smör (inte margarin)
2 dl grädde
3 dl socker
1 dl sirap
2 tsk vaniljsocker

- Smält smöret i en kastrull med bred botten
- Häll i resten av ingredienserna och koka upp
- Koka i ca 15 minuter eller tills kolan klarar kulprovet (tänk på att inte ta den för tidigt för då blir det bara kladd och inte heller vännta för länge för då blir det knäck).
- Häll upp i en bakplåtspapperstäckt form
- Låt svalna
- Skär upp i lagom stora bitar och klä med bakplåtspapper eller smörgåspapper.

KLART!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Har precis gjort vaniljkola och snickers (men hittade inte rice crispies så fick ta kellogg´s, hoppas det också blir bra) Oj vad jag ska gotta mig nu :)

2010-12-21 @ 18:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0