Visste du att...

...jag läste Hotell på gymnasiet?

Jag ville absolut inte gå på gymnasiet här i Kungälv där jag bor och på den tiden då jag sökte så fick man inte välja skola fritt utan om linjen man ville gå fanns där man bodde så skulle man också gå där. Jag valde i första hand turismlinjen på Tjörn, men kom inte in utan stod som reserv.
Mitt andra val var Hotell och restaurang. Den linjen fanns dock i Kungälv, men eftersom jag var säker på att jag skulle välja inriktning hotell i 2:an, vilket inte finns i Kungälv, så bad jag om dispens att få börja på Burgården i GBG med en gång istället. Det godkändes och där gick jag sen mina 3 gymnaise år!


Vad läste/läser du på gymnasiet?


Här är jag innan en serveringslektion. Av hållningen att dömma så kände jag mig nog inte så bekväm i den outfiten =)

Kommentarer
Postat av: Sara

hihi så söt! :) jag fick samhällsvetenskapliga linjen med inriktning media/kultur (den enda skolan med den inriktningen)Därav mycket teater och filmprojekt :)

2010-04-13 @ 20:39:21
URL: http://saraah.blogg.se/
Postat av: Gröna Anna

Jag gick ingenting. ;-) Jag jobbade som hästskötare istället, eftersom jag var så jäkla skoltrött och samtidigt överambitiös, och så läste jag in allt på komvux några år senare.

2010-04-14 @ 10:53:47
URL: http://www.metrobloggen.se/gronaanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0