Tom kyl!

När jag öppnade kylen förut så började jag kolla på bäst före märkningarna på alla varor. Det var en hel del som jag fick slänga: leverpastej, skinka, turkiskt yoghurt, filmjölk, yoghurt, flytande margarin, vanligt margarin, ketchup, fetaost och hamburgedressing. Allt var mer än hälften kvar i. Förpackningarna är inte gjorda för enmannahushåll helt enkelt. Det är faktiskt väldigt tråkigt när man måste slänga så mycket mat. Det känns som att jag kastar iväg en jäkla massa pengar. Men jag har inte lust att bara ha ett pålägg tex, utan jag vill kunna variera mig lite och eftersom affärerna vägrar göra enmanna förpackningar (utom leverpastejen som finns i miniformatx2) så får jag helt enkelt slänga mat då och då.


Här ekar kylskåpet tomt efter min tömning!

Jag gick till maxi för att fylla upp kylen lite men jag kom inte riktigt hem med det jag hade tänkt.
Ketchup, och margarin var det enda i matväg som jag köpte, sen så råkade det slinka ner lite annat i kassen:


Cola, två tidningar och Nougat (!).

Nu ska jag krypa upp i soffan ordentligt och bläddra lite innan det är dags för Grey`s på 5:an.



Kommentarer
Postat av: Gröna Anna

Det där hände mig också när jag bodde ensam. Men frysen är en räddare i nöden, det finns mycket man kan dela på och lägga in där i lagom portionsförpackningar att plocka fram. Bara man kommer ihåg att man har grejer där. ;-)

2010-04-14 @ 23:04:20
URL: http://www.metrobloggen.se/gronaanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0