Gröna fingrar?

Jag älskar att ha växter hemma men jag brukar ta död på de flesta som vi köper, Johan är inte heller mycket till hjälp då det kommer till blommor då han i bästa fall kommer ihåg att vattna en gång per år.
Har ändå gett mig på att köpa lite nytt för att liva upp hemmet:
 
I köksfönstret står två stycken vita rosor. Tyvärr blommar de ojämnt men fina är de iaf.
 
Lite grönt på några pinnar i vardagsrums fönstret.
 
Köpte en bur som jag "inredde" med en kruka, hjärtan på tråd, en tygros och två små fjärillar.
 
Vi var på loppis under semestern och då fyndade jag denna kannan som jag planterade i.
 
Har även köpt en liten blomma som står på blomstertrappan i vardagsrummet. Den trappan är köpt för att stå på uteplatsen men änsålänge passar den inte in där.
Nu får jag hålla tummarna för att jag har lite gröna fingrar och lyckas hålla dessa vid liv ett tag framöver.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0