Händelserik dag

Eftersom blogg.se appen fortfarande är ur funktion och det mesta med denna sida just nu är värdelöst (tex så fungerar det tydligen inte att ha mellanrum i texten så lycka till att läsa detta) så har jag för första gången på 2 veckor ungefär tryckt igång min datorn. Ja det var tom så att jag glömt bort min pinkod till mitt mobila bredband =). Denna dag har hur som helst varit ganska händelserik om man jämför med de tidigare dagarna på helgen då jag suttit i karantän här hemma. Vi började dagen med att bädda rent för att få bort alla baskilusker som eventuellt fanns kvar där. Sedan fick jag ett lite lättare bryt över att vi inte har någon plats här då vi delar på 3 små garderober vilken är på tok. Vi åkte iväg till IKEA och inhandlade en byrå. Väl hemma var det dags att sätta igång första maskinerna med tvätt för att tvätta allt som varit framme då jag var sjuk. Jag upplever att hela min lägenhet är förpestad av denna hemska vidriga sjukdom så jag tänker verkligen göra allt jag kan för att det ska bli rent och undvika smittspridning. När vi kom upp från tvättstugan väntade ca 2h av byråbyggning. Man kan ju lugnt säga att det är ett perfekt test för ett förhållande att bygga ihop IKEA möbler. Vi löste det fin fint och höll till och med sams under tiden. Jag hade nu hunnit bli ganska matt och fick vila lite emellanåt. Jag hade mycket psykiskt energi men den fysiska var verkligen inte där jag ville. När byrån stod klar började vi flytta om och såg till att vi fick bättre plats än innan och jisses vad skönt det var. Jag fick en liten VIP plats för mina favoritsmycken och det känns bra för de ser så fina ut där de ligger nu =). På den hyllan ska bara smycken som jag gjort själv ligga så att jag kan få en liten självboost av att öppna locket. Här skulle det legat en bild på min fina byrå men nej, blogg.se är som sagt just nu ganska värdelöst så det går inte. Ni får kika på instagram helt enkelt: jennienennie På kvällen var det dags att titta på lägenhet. Vi har sökt en 2:a på 72 kvm som vi kom som nr 6:a på. När vi klev in i lägenheten kände både jag och Johan att det var något för oss. Även om vi egentligen har varit ute efter en 3-4:a så är denna förutom det allt vi vill ha. Stort sovrum med 6 garderober, stor kyl och frys, parkering ingår, uteplats, stort badrum osv. Vi har med andra oord tackat ja till denna och håller nu alla tummar vi har. Frånn början hade vi inget hopp om att få den eftersom vi står som 6:a men vi fick höra att 1:an skulle tacka nej 2-4:an hade inte ens hört av sig och 5:an skulle kommit och tittat men inte dykt upp oh eftersom man egentligen ska kolla på lägenheten innan man tackar ja så finns det ju hopp nu och det är roligt men väääldigt jobbigt. Vi vill verkligen ha denna nu. Nu är jag väldigt trött i krooppen efter denna dagen och även om jag har ätit bättre idag så är jag absolut inte helt återställd märker jag när jag varit igång. Imorgon kommer jag vara hemma och då ska jag verkligen försöka äta riktigt bra för att få energi så att jag orkar jobba på tisdag. Dags för sängen efter denna roman. Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0