Drömmar om eget företag

Jag har det senaste mer och mer funderat på att starta eget företag och börja sälja handgjorda silversmycken. Vissa dagar är jag väldigt peppad och tror på min idè och andra dagar så blir jag osäker. Jag läser en hel del och räknar på tid och kostnader mm. Det hade varit väldigt roligt men det hade krävt att jag satsat både tid och pengar på det för som med allt så måste man satsa för att kunna vinna.
Jag har ju hobbysålt metallsmycken nu ett tag, dock ej med avsikt att gå med någon direkt vinst utan för att kunna köpa mer material och utvecklas genom att få möjlighet att träna. Jag tycker fortfarande att det är roligt att göra smycken men jag söker nya utmaningar.

Innan jag tar ett beslut om ett eventuellt företaget så ska jag träna mer på smyckesteknikerna med silverleran.
Idag betällde jag hem material och verktyg för att kunna göra ringar, 2 st kommer det bli och hela beställningen gick på 1800:-. Det är ju dock verktygen som kostar mest och när man väl har allt så blir ju kostanderna mindre men innan dess så får man ju offra lite helt enkelt =).
Ja denna månaden har jag lagt över 4000:- på denna härliga silverlera, som ni förstår så ser då ekonomin ut därefter men jag tycker att det är roligt och jag vill verkligen bli bra på det.

Nu ska jag drömma vidare och läsa på mer så att jag kanske i slutändan kan stå som egenföretagare =)!

Kommentarer
Postat av: Joh

Klart du kan!!!!!!!

2012-06-10 @ 13:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0