Batmanplåster

Jag måste få berätta om en liten händelse på jobbet idag som gjort mig helt varm i hjärtat.
 
Jag var i full gång att rensa bland papper på kontoret då jag skar mig på ett papper. Jag "skrek" till och barnen undra vad som hände. Jag gick ut och visade dem mitt sargade finger med den lilla bloddroppen och sa att de fick hjälpa mig blåsa bort det onda. Snälla som de är så blåste de allihop.
En liten kille på 3½ år reste sig och sa "Ennie kom jag har plåster". Jag gick med honom ut i tamburen och till hans väska. Där plockade han fram två stycken plåster. Ett med bilar och ett med batman och sa att jag fick välja.
Jag valde batman plåstret och fick lite hjälp att sätta det över mitt lilla sår. Pojken såg så nöjd ut och så sa han "Ennie det var tur att jag hade två för nu har du ett och så har jag ett kvar i väskan om jag ramlar".
 
Jag får tårar i ögonen när jag tänker på detta. Så otroligt omtänksamt och generöst!
Vill aldrig ta av mig mitt batmanplåster men när jag gör det så kommer jag ändå bära med mig det i hjärtat =).
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fy vad barn kan vara underbara ibland:). Måste vara ett givande yrke du har även om det säkert stundvis är påfrestande.

2012-06-28 @ 19:53:00
URL: http://www.saaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0