Kunde jag gjort något?

Det är en kväll med många tårar. Jag vänder och vrider på allt, kunde jag gjort något annorlunda där för 7 år sedan? Gjorde jag allt jag kunde? Fanns det något jag kunde gjort där och då som kunde gett ditt liv en annan riktning? Något som kunde räddat dig?

Svaren på de frågorna kommer jag aldrig få. Jag vet bara att det jag gjorde inte räckte.

Frågan från bilden du gjort dyker då och då upp i mitt huvud. Jag försöker att inte gråta när någon ser men visst gråter jag. Jag känner en enorm skuld. Jag vet att jag inte borde det men det hjälper inte.

Det går inte att prata om det med någon på riktigt för ingen skulle förstå. Jag vet precis vad alla skulle säga till mig och jag vet hur jag skulle försöka vara korekt istället för ärlig.

Tårarna börjar avta, kanske kan jag gå in och lägga mig igen, se en film och försöka tänka på annat. Det är en liten tröst att veta att du inte lider längre. Veta att du äntligen efter många år "mår bra". Det är iaf det jag väljer att tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0